تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر : 93460

آسیب آموزش تربیتی دانش آموزان را جدی بگیریم

آسیب آموزش تربیتی دانش آموزان را جدی بگیریم

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت. آسیب آموزش تربیتی دانش آموزان در دوران کرونا. به دلیل عدم حضور آنها در مدارس را باید جدی بگیریم.

فرشته فهمیده اظهارداشت: آموزش تربیتی دانش‌آموزان با تعطیلی مدارس به خاطر شیوع ویروس کرونا. از سال گذشته علی رغم تولید و بارگذاری محتواهای کیفی پرورشی. آموزشی و فرهنگی با موضوع های مختلف از جمله دینی.مناسبتی، ملی، انقلابی، مشاوره ای،سلامت جسمی و روحی، قرآنی و آسیب های اجتماعی. در بستر شبکه شاد اما این حوزه دچارآسیب شده است.

وی بیان داشت: همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی اجباری آموزش‌ها و هدایت مدارس به سمت آموزش غیرحضوری. از اواخر سال ۹۸ تا کنون به کیفیت آموزشی و تامین نیازهای تربیتی و اجتماعی دانش آموزان صدمه زده است.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس های درسی از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی درارتقای سطح سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نقش داشته است،خاطرنشان کرد.اما به نیازهای روحی و تربیتی که یکی از موضوعات اساسی زندگی افراد است. به صورت کامل پاسخ داده نشد.

فهمیده تصریح کرد: فضای فیزیکی مدارس با شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. درحالی که این فضا درتعاملات اجتماعی و فعالیت های زیستی وارتقای سطح مهارت های دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارد.

وی اضافه کرد: فعالیت های تربیتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و پرورشی مدارس که نقش موثری در انسان‌سازی. تقویت باورها، مهارت‌افزایی و رشد شخصیتی دارند.

فهمیده گفت: دراین مدت وزارت آموزش و پرورش به خصوص در حوزه معاونت پرورشی.فرهنگی اقدامات مختلف و مهمی درفضای مجازی برای دانش آموزان انجام داده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد.در این شرایط خاص کرونایی و حتی عادی خانواده ها باید با فراگیری و مطالعه، وقت بیشتری برای تربیت صحیح فرزندان بگذارند. تا سر نخ تربیت کودکان آنان از دستشان خارج نشده . به بستر فضای مجازی که چون تیغ دولبه عمل می کند،نیفتد.

وی عنوان کرد: حضور اجتماعی جذابیت و شادابی را برای دانش‌آموزان به همراه دارد.امروز این قرنطینه‌ها و محدودیت‌ها ی کرونایی موجب خستگی روحی آنها شده است.

فهمیده یادآورشد: درآموزش مجازی تعامل و همکاری وجود ندارد.این آسیب جدی است درحالی که آموزش حضوری کلاس درس معلم سرشار آموزه های علمی و تربیتی است.

وی گفت: برای رفع مشکلات تربیتی ناشی از دوران کرونا دردانش آموزان باید برنامه بلند مدت تدوین شود. تا اینکه نیازهای تربیتی و آموزشی را رفع کنیم.

وی افزود: تامین نیازهای تربیتی و آموزشی دانش آموزان به برنامه‌ریزی جامع و خلاقانه متناسب با شرایط امروز نیاز دارد. زیرا با مطالعه و برنامه ریزی قادر به پیشبرد برنامه ها و کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه نقش الگویی مربی در تربیت دانش آموزان غیر قابل انکار است.بر هیچکس پوشیده نیست، بیان داشت: ارتباط نزدیک مربیان با دانش آموزان و نفوذی که بر آنان دارند.نقش مهمی در سلامت فکری و روانی آنها ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این تأثیر و نفوذ ممکن است.به طور مستقیم یا غیر مستقیم صورت پذیرد.به شیوه‌های گوناگون مثل تقلید، الگوسازی و گاهی اوقات، همانند سازی بروز کند.

فهمیده تاکید کرد: تربیت، هدایت کردن افراد به سمت ارزش‌های والای انسانی است. لذا این هدایت در خانه و مدرسه باید به گونه‌ای باشد که افراد این ارزش‌ها را پذیرفته . آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار ببندند.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.