تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
کد خبر : 93629

اجرایی شدن همسان سازی استاندارد کالا

اجرایی شدن همسان سازی استاندارد کالا

رییس سازمان ملی استاندارد ایران. از اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری برای همسان سازی استاندارد کالا ها در کشور خبر داد.

مرکز البرز،  شریعتی.دریافت مجوزهای ملی و بین المللی را برای توسعه صادرات کالاهای داخلی ضروری دانست.

وی در بازدید از گروه صنعتی و پژوهشی زر شهرستان ساوجبلاغ گفت. لازمه رقابت در بازارهای جهانی داشتن مجوزها و استانداردهای لازم برای کالاهای داخلی است. که در همین راستا سازمان ملی استاندارد برنامه های ویژه ای را دنبال می کند.
وی با اشاره به اعتبار استاندارد ملی ایران گفت. استاندارد ایران اعتبار جهانی دارد. اما برای صادرات کالاها به ویژه در حوزه غذا و دارو نشانهای دیگر بین المللی نیز لازم است. که سازمان ملی استاندارد برای رسیدن به این هدف با تولیدکنندگان همکاری لازم را دارد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران. همچنین با اشاره به توانمندیهای مجموعه زر گفت.یکی از دلایل مهم توسعه این مجموعه رعایت استانداردهای کیفی و بهداشتی است. که موجب امنیت خاطر مصرف کننده ها نیز شده است.اکنون محصولات زر در بازارهای داخلی و خارجی توانسته سهم قابل توجهی را به خود جلب کند.

شریعتی افزود: بسته های حمایتی می تواند کاهش بروکراسی اداری را در برداشته باشد.تولید کنندگان ضمن رعایت همه شیوه نامه‌های استاندارد. کالای خوب را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: این مجموعه تولیدی علیرغم کثرت تولید، در تمامی نمونه برداریهای آنها هیچ عدم انطباق و مردودی مشاهده نشده و پایه و اساس محصولات مجموعه بر اساس کیفیت بوده و کیفیت در این مجموعه حرف اول را می زند.

وی افزود: در زمان حاضر گروه صنعتی و پژوهشی زر به بیش از ۵۰ تا ۶۰ کشور جهان محصول خود را صادر می کند و هیچ مشکلی در حوزه استاندارد کالا در سایر کشورها ندارد.

مدیر عامل گروه صنعتی و پژوهشی زر نیز از افزایش ایجاد اشتغال با تکمیل طرح های هلدینگ زر در آینده نزدیک خبر داد.

همسان سازی استاندارد کالا

مهدی امینی گفت: در زمان حاضر بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ نیرو در ۱۸ مجموعه تولیدی ، خدماتی و دانشگاهی گروه صنعتی و پژوهشی زر مشغول به کار هستند که با تکمیل فرآیند تولید در این بخش‌ها این میزان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: گروه صنعتی و پژوهشی زر با بالاترین سطح رشد، کیفیت و فناوری توانسته به استانداردهای جهانی دست پیدا  کند و محصولات خود را به کشورهای اروپایی محصول صادر نماید.

امینی گفت: این گروه همچنین توانسته با کمک جوانان ایرانی و استفاده از فناوری و دانش روز دنیا، زیر ساخت های خوبی را ایجاد کند و بتواند به استانداردهای روز جهانی برسد.

بیشتر بخوانید:

راه اندازی جایگاه جدید پمپ بنزین در البرز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.