تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر : 91435

استان البرز ،دیروز بالاترین میزان بستری در بیمارستان ها

استان البرز ،دیروز بالاترین میزان بستری در بیمارستان ها

مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی استان البرز. با توجه به شرایط بحرانی کرونائی. لازم است همه دستگاه ها و نهادهای استان با همه امکانات. بیش از گذشته به کمک دانشگاه علوم پزشکی بشتابند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز.ناصر مقدم پس از برگزاری جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با بیماری کرونا البرز گفت.جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با بیماری کرونای البرز  به ریاست جناب آقای دکتر شهبازی استاندار محترم البرز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.ضمن بررسی آخرین روندشرایط بیماری کرونا در این استان، درخصوص مسایل مربوطه، هماهنگی و تصمیم گیری شد.
مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی استان البرز افزود: بر اساس آمار و اطلاعات واصله از مراجع پزشکی، در حال حاضر شهرستانهای کرج-فردیس-ساوجبلاغ-نظرآباد و چهارباغ و اشتهارد در وضعیت قرمز و شهرستان طالقان در وضعیت نارنجی قرار دارند و طی ۲۴ ساعت گذشته  بیش از ۴۲۰۰ نفر از مبتلایان به ویروس کووید 19 به مراکز درمانی البرز مراجعه داشته اند که با وجود ۱۳۰۰ بستری ثابت در مراکز درمانی، استان ما بالاترین میزان بستری در بیمارستان ها را از ابتدای شیوع و همه گیری کرونا تاکنون تجربه نمود و بیش از ۴۰۰ نفر نیز بصورت موقت بستری شدند که البته با بهبود نسبی وضعیت جسمانی، ترخیص گردیدند و متاسفانه با استمرار این روند و شرایط موجود، پیش بینی می شود که همچنان شاهد رشد و افزایش بیماران کرونائی طی هفته های آینده باشیم.
بیشتر بخوانید:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز. ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص کنترل بیماری کووید 19 در استان البرز. با اشاره به روند واکسیناسیون در استان خاطر نشان کرد. از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون در سطح کشور، بیش از ۷۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در سطح استان و توسط مراکز بهداشتی و درمانی به شهروندان البرزی تزریق شده که در اجرای این طرح. ابتدا گروههای هدف و سپس گروههای سنی به مراکز تزریق واکسن دعوت و اقدامات لازم درخصوص ایشان انجام شد.

این روند همچنان در حال انجام و پیگیری است لیکن تا پایان حضور کرونا در میان ما، اصلی ترین عامل برای کنترل تلفات و خسارتهای ناشی از کرونا، مراعات پروتکلها و دستورالعمل های بهداشتی توسط همگان است و انجام واکسیناسیون به معنای مصونیت از ابتلای به کرونا نیست بلکه تنها موجب کاهش در میزان مرگ و میر کرونائی می شود.

ناصر مقدم در پایان گفت: اوضاع کرونائی البرز، بسیار شکننده و نگران کننده است.در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی استان، درخط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارد. که تاکنون متحمل زحمات و خسارتهای زیادی در حوزه منابع انسانی و منابع مادی شده است.
لیکن با قدرت و قبول خطر. این روند خدمت را همچنان استمرار بخشیده اند. لذا با توجه به شرایط بحرانی کرونائی. لازم است. همه دستگاه ها و نهادهای استان با همه امکانات، بیش از گذشته به کمک دانشگاه علوم پزشکی بشتابند و با بسیج امکانات و تقسیم کار و هماهنگی امور، وظایف محوله را به احسن نحو انجام دهیم و از طرف دیگر همه گروه های صنفی و اقشار مردمی نیز باید رعایت پروتکل های بهداشتی را بسیار جدی بگیرند و علیرغم شرایط و سختی های موجود در حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلای به این بیماری خطرناک، از هیچ تلاشی فروگذار ننمایند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.