تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۵:۲۸
کد خبر : 19792

اعمال مالیات کنترلی برای مدیریت بازار اجاره مسکن

اعمال مالیات کنترلی برای مدیریت بازار اجاره مسکن
مالیات

ایسنا/لرستان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار اعمال مالیات کنترلی را برای مدیریت بازار اجاره مسکن خواستار شد.

مجید کیانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عدم نظارت کافی بر مالکان قیمت واحدهای مسکونی سبب شده که آنها سلیقه‌ای و با توجه به شرایط اقتصادی اقدام به افزایش قیمت اجاره‌بها و ودیعه مسکن کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون اجاره‌بهای مسکن در کلان‌شهرها بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و همین امر مشکلاتی را برای مستأجران ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با این اوصاف مردم در تأمین مسکن با مشکلاتی مواجه خواهند شد و مجبورند به حاشیه شهرها بروند.

کیانپور اضافه کرد: متأسفانه قیمت خرید مسکن بیش از ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و این سبب شده مستأجران از عهده اجاره‌بها برنیایند.

نماینده مردم دو رود و ازنا در مجلس بیان کرد: اعمال مالیات کنترلی را برای مدیریت بازار اجاره مسکن پیشنهاد می‌دهم به این صورت که چنانچه مالکی قیمت اعلامی برای اجاره را افزایش دهد براساس فرمول خاصی، مشمول پرداخت مالیات شود.

وی تأکید کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی نمی‌توانند با سیاست‌های دستوری بازار مسکن را کنترل کنند و باید برای حل این مهم تدبیری اندیشیده شود.

کیانپور تصریح کرد: باید نظارت کافی بر این مهم انجام شود تا مردم بتواند از عهده اجاره‌بها برآیند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.