تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
کد خبر : 91030

بازار سهام در یک نگاه/صعود شاخص بر شانه سهم‌های بنیادی‌

بازار سهام در یک نگاه/صعود شاخص بر شانه سهم‌های بنیادی‌
با رشد قیمت نمادهای بنیادی و کامودیتی‌محور شاخص کل پس از 7 ماه به کانال 1.4 میلیونی برگشت.

در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با افزایش 30 هزار و 414 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 406 هزار و 60 واحد رسید و پس از 7 ماه به کانال 1.4 میلیونی بازگشت.

شاخص هم وزن نیز با رشد 2 هزار و 574 واحدی در سطح 403 هزار و 364 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 281 واحد بالا آمد و با صعود به کانال 20 هزار تایی در سطح 20 هزار و 193 واحد قرار گرفت.

 

بورس

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص 

روز سه‌شنبه نمادهای «فارس»، «فملی» و «شستا» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. میدکو، کگل، کچاد، تاپیکو، وامید، وغدیر و پارسان دیگر نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین سه نماد «خودرو»، «وتجارت» و «همراه» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و شستا و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، لطیف و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 426 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 41 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 22 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 692 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 109 روز کاری گذشته از 27 بهمن 1399 تاکنون است.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 36 درصد رشد کرد و در رقم 805 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 12 درصد کاهش یافت و 390 میلیارد تومان شد.

منبع :اقتصادنیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.