تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
کد خبر : 91372

دولت رئیسی پیرتر از دولت روحانی/ صدای اعتراض اصولگرایان بلند شد

دولت رئیسی پیرتر از دولت روحانی/ صدای اعتراض اصولگرایان بلند شد

دولت رئیسی پیرتر از دولت روحانی/ صدای اعتراض اصولگرایان بلند شد

در اخبار آمده بود که معاون اول رئیسی، یعنی محمد مخبر. دو سال از معاون اول روحانی، یعنی اسحاق جهانگیری، مسن‌تر است. اصولگرایان کابینه روحانی را متهم به پیری و خستگی کرده بودند. و در انتظار برآمدن دولت جوان انقلابی بودند؛ اما گمانه‌زنی‌ها از دولت رئیسی تا اینجا حاکی از این نیست. که معدل کابینه‌اش چندان رنگ و رخی از جوانی یا آن مدل انقلابی‌گری مدنظر برخی اصولگرایان را داشته باشد.

شاید برای همین خبرگزاری فارس. اخیرا با انتشار یادداشتی با این عنوان که چرا این روزها کسی از رئیسی مطالبه تشکیل کابینه جوان نمی‌کند؟

به نوعی در نقد این مطالبه نوشته بود: «برخی از ماها نیز باید بپذیریم. که اصرارمان برای دولت جوان حزب‌اللهی دیگر رنگ گفتمانی نداشت.

انتخاباتی و واضح‌تر آنکه بازی قدرت شده بود. خطای این دسته از افرادی که دولت جوان حزب‌اللهی برایشان موضوعی برای کسب قدرت یا وسیله‌ای برای رساندن گزینه خود به ریاست‌جمهوری شده بود.

به‌مراتب بدتر از کسانی است. که نتواستند به‌صورت تحلیلی و ذهنی درک جامعی از طرح دولت جوان حزب‌اللهی توسط رهبر انقلاب داشته باشند.

جریان جوان حزب‌اللهی خوب است. حال که از التهابات انتخابات ریاست‌جمهوری فاصله گرفته، به مواضع و عملکرد و به‌خصوص استدلال‌های خود برای کاندیدای اصلح یا غیراصلح‌دانستن دیگر کاندیداها بیندیشدو با قاضی‌کردن کلاه خود، ضعف‌های تحلیلی خود را بهتر متوجه شود و تجارب سیاسی ارزشمندی را برای آینده خود ذخیره کند».

بیشتر بخوانید:

حمیدرضا ترقی، عضو مؤتلفه نیز ماه گذشته گفته بود. که در میان عامه مردم توجه چندانی به سن‌وسال کابینه نیست. به گفته او برای عموم مردم، دستگاه اجرائی کارآمد مهم است. که می‌تواند اعضای آن از سنین مختلف باشند.

اما به نظر می‌رسد برخی در جریان اصولگرایی چندان از اوضاع کابینه راضی نیستند.سعید جلیلی که مشخص نیست خودش نخواسته در کابینه سهمی داشته باشد یا پیشنهادی به او نشده، درتوییتی معنادار به دو کلیدواژه جوان انقلابی در کابینه رئیسی اشاره کرده است.

او همچنین از عبارت شخص‌محوری و تکیه بر افراد سیاسی استفاده کرده است. سعید جلیلی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: شخص‌محوری و تکیه بر افراد سیاسی یک آسیب است. باید تکیه حرکت گفتمانی در انقلاب اسلامی بر محور ولایت فقیه و حقانیت ارزش‌ها و اصول و آرمان‌های انقلاب باشد. آنچه می‌تواند کشور را جهش دهد، همراهی و اعتماد مردم است که لازمه آن صداقت و کارآمدی مسئولان است. اگر برای نسل جوان دهه ۶۰، جنگ تحمیلی عرصه دفاع از انقلاب اسلامی بود، امروز یکی از مهم‌ترین عرصه‌های دفاع از انقلاب برای نسل کنونی، کمک به کارآمدی و کاهش فاصله بین مردم و نظام است و جوانان انقلابی نیز متناسب با این عرصه باید وارد میدان شوند.

مجمع ملی جوانان هم چندی پیش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب در بیانیه‌ای نوشته بود: «از دولت آینده انتظار می‌رود. که شجاعت استفاده از قشر جوان و تحصیل‌کرده را در بدنه دولت و اداره کشور، بدون درنظرگرفتن فشارها و ملاحظات داشته باشد.

تااز این طریق روح امید و نشاط را در میان آحاد مردم شهیدپرور و انقلابی ایران زنده گرداند.بر همین مبنا تقاضای ما این است. که ترکیب سنی کابینه جدید جوان باشد و مدیریت کشور در عرصه‌های مختلف به جوانان سپرده شود».

ادامه مطلب:

دولت رئیسی پیرتر از دولت روحانی/ صدای اعتراض اصولگرایان بلند شد

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.