تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر : 90684

شهردار آینده تهران نباید تکنوکرات باشد

شهردار آینده تهران نباید تکنوکرات باشد

قالیباف در جایگاهی نیست که از یک گزینه شهرداری تهران حمایت کند / شهردار آینده تهران نباید تکنوکرات باشد

یک نماینده سابق مجلس تاکید کرد: رئیس مجلس در جایگاهی نیست که از یکی از گزینه‌های شهرداری حمایت کند. نه شان ایشان و نه جایگاه شان ایجاب می‌کند که در مورد شهردار تهران اظهارنظر، دخالت و یا به صورت تلویحی حمایت کند.

 امروز تعدادی از گزینه های شهرداری مشخص می شود؛ حسین نقوی حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت انتخاب شهردار انقلابی از سوی شورای شهر ششم گفت:شهر تهران مهمترین کلانشهر کشور و پایتخت جمهوری اسلامی ایران است. تهران بیش از ۱۰میلیون نفر نیز جمعیت دارد. لذا مدیریت این شهر اهمیت زیادی دارد.

 

به گزارش دیدبان ایران، او ادامه داد: متاسفانه در دو دوره اخیر که شورای شهر تهران از نیروهای اصلاح طلب و تکنوکرات انتخاب شدند اقدامی برای شهر تهران انجام ندادند. بنابراین تقاضاهای مردم تهران بر روی خم انباشته شده و مسئولیت شورای ششم بسیار خطیر است و باید شهرداری را انتخاب کند که انقلابی، با انگیزه و جهادی باشد تا بتواند کمبود ۴ سال گذشته را جبران کند و برنامه ای برای ۴ سال پیش رو داشته باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم، تاکید کرد: فردی که به عنوان شهردار تهران انتخاب می شود نباید تکنوکرات باشد. تکنوکراتها افراد انقلابی با مدیریت جهادی نیستند. آنها میخواهند آرام بیایند و آرام بروند و با انتخاب یک تکنوکرات به عنوان شهردار، تغیری در شهر اتفاق نمی افتد. بنابراین باید یک مدیر انقلابی، جوان، با انگیزه و مدیریت جهادی برای تهران انتخاب شود.

 

نقوی حسینی با اشاره به اعلام حمایت قالیباف از یکی از گزینه های شهرداری تهران، گفت: رییس محترم مجلس در جایگاهی نیست که از یکی از گزینه های شهرداری حمایت کند. نه شان ایشان  و نه جایگاه شان ایجاب می کند که در مورد شهردار تهران اظهار نظر، دخالت و یا به صورت تلویحی حمایت کند.

 

او تاکید کرد: حمایت رییس مجلس از یک گزینه شهرداری تهران کار خوبی نیست. شورای شهر ۲۱ عضو دارد و مستقل هستند. مردم به اعضای شورای شهر ششم رای دادند تا آنها برای مدیریت شهرشان تصمیم بگیرند. بنابراین باید اجازه بدهند شورای شهر در خصوص انتخاب شهردار تهران تصمیم بگیرند. شورای شهر در خصوص عملکرد شهرداری باید به مردم پاسخگو باشد و آقای قالیباف پاسخگو نخواهند بود.

 

نقوی حسینی تاکید کرد: باید اجازه دهند اعضای شورای شهر که انقلابی و آشنا به کار هستند مستقر شوند و خودشان شهردار تهران را انتخاب کنند. با تکنوکراتها و کسانیکه آزمونشان را در مدیریت پس داده اند و موفقیت قابل قبولی هم نداشتند نمی توان شهر تهران را مدیریت کرد.

 

او به علت دخالت قالیباف در انتخاب شهردار تهران اشاره و  تصریح کرد:  آقای قالیباف قبلا شهردار تهران بودند و لیستی که در شورای شهر رای آوردند منتسب به حامیان آقای قالیباف است. بنابراین احتمالا لازم میداند که در خصوص شهردار آینده نظر دهد. اما ایشان رییس یک قوه است و شان رییس یک قوه بالاتر از این است که در موضوع انتخاب شهردار تهران دخالت داشته باشد. آن هم در حالیکه اعضای شورای شهر باید در خصوص انتخاب شهردار تصمیم بگیرند.

https://etemadonline.com/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.