تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
کد خبر : 93134

عملیات بزرگ علیه آمریکا آغاز شد

عملیات بزرگ علیه آمریکا آغاز شد
همزمان با تمرین نظامی سفارتخانه آمریکا در مرکز بغداد. یک گروه مقاوم عراقی با انتشار بیانیه ای روز شنبه ازشروع دور تازه حملات مسلحانه علیه منافع آمریکا در عراق خبر داد.

گروه «اصحاب الکهف» از گروه های نوظهور مقاومت در عراق.از شروع دور جدید حملات مسلحانه به منافع آمریکادر عراق تحت عنوان «کربلاء» خبرداد.اصحاب الکهف اعلام کرده است. «از امروز (شنبه) عملیات جدید از جمله محاصره گسترده زمینی .جغرافیایی کاروان های دشمن آمریکایی بیش ازگذشته در عراق شروع می شود.»

این گروه عراقی همچنین از تیم های متخصص مین گذاری در مسیرهای کاروان های آمریکایی تقدیر کرده و گفته است.

این مین گذاری ها، دشمن آمریکایی را مجبور به تغییر مسیرهای حرکت کاروان های خود می کند.

اصحاب الکهف بر عملیات پیشین خود علیه نیروهای آمریکایی در عراق نام «کف العباس (ع)» را گذاشته بود.با اعلام پایان این عملیات از دور جدید عملیات مسلحانه تحت عنوان «کربلا» نام برده است.

حملات به کاروان های پشتیبانی، منافع و نیروهای آمریکایی در عراق در طول یکسال و نیم گذشته به نحو برجسته افزایش یافته و برخی از گروه های مقاومت توانسته اند. پایگاه های نظامی آمریکا را در «عین الاسد» (الانبار)، «الحریر» (اربیل) .«ویکتوریا» (نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد) هدف قراردهند.

بیشتر بخوانید:

 

تاکنون دولت عراق و نیروهای آمریکایی از شناسایی هویت واقعی گروه های مقاومت نوظهور.ممانعت از اینحملات به منافع آمریکا در عراق ناکام مانده اند.

نیروهای آمریکایی با وجود گذشت بیش از یک سال از مصوبه پارلمان این کشور و قانون خروج اشغالگران از عراق همچنان از این اقدام سر باز می زنند.

آمریکایی ها به بهانه حضور داعش در عراق همچنان بر ادامه اشغال کشور در حالی تاکید دارند که اخبار متعددی حاکی از هلی برن عناصر داعش به وسیله بالگردهای آمریکایی در عراق و سوریه وجود دارد و اساسا آمریکایی ها سال هاست که اقدامی علیه تروریست های داعشی نکرده اند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.