تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
کد خبر : 92843

متروی کرج پس از طی مراحل فنی افتتاح می‌شود

متروی کرج پس از طی مراحل فنی افتتاح می‌شود

متروی کرج پس از طی مراحل فنی افتتاح می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت. از نظر فنی افتتاح خط مترو نیازمند چند تست به ویژه تست شن و گرم است. که هر کدام حدود سه ماه زمان می‌برد.

علی قاسم‌پور اظهار کرد.از نظر فنی افتتاح خط متروی کرج نیازمند چند تست است. چراکه به تست‌های خاص به ویژه تست شن و گرم که هر کدام حدود سه ماه زمان می‌برد.احتیاج دارد.

وی با بیان اینکه این تست‌ها برای امنیت جان مردم و عبور دو قطاری که از کنار یکدیگر حائز اهمیت است. تصریح کرد: بر این اساس با مسائل فنی و سلامت انسان‌ها نمی‌توان شوخی کرد.قطار شهری کرج باید پس از طی مراحل فنی افتتاح شود.

سخنگوی شورای شهر کرج در خصوص کم‌کاری مدیران شهرداری.خاطرنشان کرد. امروز در جلسه کمیسیون شورای شهر کرج. شهردار کرج پیرامون این امر تذکر لازم را دادند.

وی بیان کرد. از مدیران شهرداری می‌خواهیم. پا به‌پای شهردار منتخب. به صورت جهادی و شبانه‌روزی در راستای خدمت به مردم گام بردارند.

قاسم پور با بیان اینکه نظر شورای ششم این است. که مدیران برای خدمت از هم سبقت بگیرند. رایزنی با اعضای شورا انجام نشود، گفت: تصمیم‌گیرنده نهایی شهردار است . از مدیران سالم که اهل کار جهادی هستند، حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال بدهی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج اظهار کرد. ما شهرداری را بدهکار نکردیم.چراکه سیستم تأمین مالی در شهرداری‌ها و تمام دستگاه‌ها به چند صورت است.

برای پرداخت بدهی‌های شهرداری از اوراق مشارکت استفاده می‌کنیم

سخنگوی شورای شهر کرج ادامه داد. امروز یکی از سیستم‌هایی که بر اساس قوانین بودجه هر سال . بر اساس قانون برنامه ششم برای کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در نظر گرفتند.استفاده از فرصت اوراق مشارکت است. که ۵۰ درصد از سود آن را دولت پرداخت می‌کند. بنابراین اگر پروژه به پایان برسد، قطعاً سود زیادی برای شهر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تأمین مالی و ایجاد فرصت‌های جدید. برای درآمدهای جدید و سرمایه‌گذاری در کرج برای شورای ششم حائز اهمیت است. تصریح کرد: اما شهرداری نسبت به درآمد پیش‌بینی شده عقب مانده.تحقق درآمد شهرداری نسبت به بودجه کاهش داشته است.

قاسم‌پور بیان کرد: امیدواریم شهرداری هر چه زودتر به تأمین مالی شهر بپردازد.چراکه شهر بدون پول نمی‌تواند. خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که شورای ششم از یک طرف مطرح می‌کند. علی‌رغم افزایش نیروهای شهرداری این ارگان دیگر نیرو جذب نمی‌کند. اما آماری که از شهرداری، سازمان پسماند و میادین و … داریم. اعضای شورای ششم به ارگان‌های یاد شده نیرو معرفی می‌کنند.

آیا آنها افکار عمومی را به سخره نمی‌گیرند. خاطرنشان کرد: جذب نیروی توسط شهرداری نیاز به مستندات دارد. که در صورت ارائه این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی شورای شهر کرج متذکر شد. بر اساس قانون پیگیری مصوبات شورا با رئیس شوراست. اگر مصوبات شورا در کمیسیون تطبیق مانده پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.