تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر : 10962

مجرمان اغتشاشات اخیر علاوه بر مجازات باید خسارت اموال عمومی را هم بپردازند

مجرمان اغتشاشات اخیر علاوه بر مجازات باید خسارت اموال عمومی را هم بپردازند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ – ۱۸:۵۴ مجرمان اغتشاشات اخیر علاوه بر مجازات باید خسارت اموال عمومی را هم بپردازند

اغتشاشات ایران - نمایه

دادستان نظامی قضات در قوه قضائیه تصریح کرد: این بار علاوه بر اینکه مجرمان به مجازات به مانند حبس محکوم خواهند شد باید هزینه خسارت‌های وارده را نیز جبران کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمد موحدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان فریدن، اظهار داشت: با انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضایی کشور که اشراف بیش از سی‌ساله به این دستگاه دارند، برنامه‌های مهمی در دستور کار وی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

شناسایی و بازداشت زن جوان اغتشاشگر جنوب تهران

نقش سرویس‌های آمریکا و عربستان در اغتشاشات اخیر

نامه محرمانه رحمانی فضلی به روحانی درباره اتفاقات اخیر/ از رئیسی تشکر می‌کنم

دادستان نظامی قضات در قوه قضائیه افزود: باید اعلام کنیم که سمپاشی داخلی و خارجی که این روزها صورت می‌گیرد که بخشی از این اغتشاشات اخیر با موج‌سواری بر اعتراضات مردمی صورت گرفت، نیز بخشی از آن است نمی‌تواند مانع اجرای برنامه‌های قوه قضائیه شود.

وی با بیان اینکه انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه باعث امیدآفرینی در جامعه شد، عنوان کرد: با برنامه‌های که وی پیگیر شده باعث نگرانی معاندین و مفسدان گشته است که حتی از هسته‌های مرکزی آن‌ها خبر رسیده که عنوان کردند باید برنامه‌های برای جلوگیری از اقدامات قوه قضاییه در نظر بگیرند و اجرا کنند.

نماینده ویژه قوه قضائیه با اعلام برخورد شدید با آشوبگران که از اعتراضات سوء استفاده کردند، تصریح کرد: این بار علاوه بر اینکه مجرمان به مجازات به مانند حبس محکوم خواهند شد باید هزینه خسارت‌های وارده را نیز جبران کنند.

موحدی برخورد با مفسدان اقتصادی را یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا دانست و گفت: در مبارزه با مفسدان اقتصادی دستگاه قضایی با جد پیگیر است و این برنامه را به پیش خواهد برد.

نماینده ویژه رئیس قوه قضائیه یکی دیگر از برنامه‌های مهم رئیس دستگاه قضا را بحث اصلاح فرایند دادرسی عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع بسیار مهم و خواست همه مردم است، یعنی وقتی کسی به دستگاه قضایی مراجعه می‌کند درصورتی که خواسته‌اش به حق باشد، این حق را دارد که زود به حق خودش برسد و گرفتار اطاله دادرسی نشود.

وی ادامه داد: لذا در فرایند اصلاح دادرسی بحث جرم‌زدایی و قضا زدایی در دستور کار است و ضرورت دارد که این دو بحث مهم را خیلی جدی بگیریم.

دادستان انتظامی قضات تأکید کرد: قضا زدایی و جرم‌زدایی از موضوعات و مقولات بسیار مهمی و ضروری است که باید در جامعه انجام شود و این مهم یکی از برنامه‌های مهم رئیس قوه قضائیه است که در کشور در حال اجرا است.

موحدی تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم جامعه آرامش بیشتری داشته باشد و کمتر کارها را به دستگاه قضایی وارد کنیم چون هر چقدر کار دستگاه قضا بیشتر باشد، مردم مجبور می‌شوند بیشتر به مراجع قضایی مراجعه کنند و این امر باعث ایجاد استرس و نگرانی در بین خانواده می‌شود.

وی اضافه کرد: تقویت نهادهای صلح و سازش، تقویت شوراهای حل اختلاف، به‌کارگیری حوزه و روحانیت و ریش‌سفیدان جامعه و نهادهای فرهنگی می‌تواند از ارجاع بسیاری از پرونده‌ها به محاکم جلوگیری کند و این‌گونه کمک بسیاری به مردم و دستگاه قضا خواهد شد.

دادستان انتظامی قضات کشور گفت: رئیس دستگاه قضا در راستای تکریم مردم سفرهای استانی خود را آغاز کرده و تاکنون به ده استان کشور سفر کرده‌اند و برنامه ایشان سفر به همه استان‌های کشور است.

همزمان با حضور رئیس قوه قضائیه در استان اصفهان، دادستان انتظامی قضات به عنوان نماینده عالی رئیس قوه قضائیه در شهرستان فریدن حضور یافت.

موحدی در بدو ورود به شهرستان فریدن مورد استقبال مسئولان شهری و اهالی شهرستان قرار گرفت و برنامه خود را با غبارروبی از مزار شهدا و نثار فاتحه به روان پاک شهیدان در راه انقلاب آغاز کرد سپس با حضور در جلسه کوتاه در فرمانداری شنونده سخنان تعدادی از مسئولان شهرستانی شدند.

وی همچنین نشستی با اهالی فریدن نیز داشت و شنونده گلایه‌های آنان بود، در این بخش از برنامه، مردم با گلایه از احکام صادره در استان و شهرستان در زمان رسیدگی خواستار مساعدت نماینده ویژه رئیس قوه قضائیه بودند.

در ادامه نماینده ویژه قوه قضائیه از زندان شهرستان فریدن نیز بازدید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.