تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
کد خبر : 91790

مهلت یک هفته‌ای دستگاه قضا برای ‌ترخیص کالاهای اساسی‌ از بندر امام خمینی

مهلت یک هفته‌ای دستگاه قضا برای ‌ترخیص کالاهای اساسی‌ از بندر امام خمینی

رئیس کل دادگستری استان خوزستان از بررسی و پیگیری قضایی. برای رفع مشکلات و موانع ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان. در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور تعیین تکلیف فوری و تسهیل فرآیند ترخیص کالاهای رسوبی. تجمیع شده به ویژه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم. از قسمت‌های مختلف ایستگاه‌های تخلیه، بارگیری و انبارهای پایانه‌های غلات و کالاها اساسی بندر امام خمینی (ره) بازدید. اقدامات انجام شده در رفع مشکلات و موانع ترخیص کالاهای اساسی را مورد بررسی. علاوه بر تذکر به مسئولین مربوطه در جهت تشدید تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای، دستورات ویژه‌ای در این خصوص صادر کرد.

وی همچنین در نشستی با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوری خوزستان بر تسریع در روند ترخیص کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از گمرک بندر امام خمینی تاکید کرد و گفت: سلامت کالاهای وارداتی باید توسط نهاد مربوطه با جدیت و سرعت بیشتری بررسی شود تا محصولات پس از ورود به این محدوده درگیر سنجش سلامت برای ورود به کشور نباشند.

رئیس کل دادگستری خوزستان با تعیین مهلت یک هفته‌ای برای بررسی مشکلات مربوط به ترخیص کالاهای اساسی باقی مانده در این بندر، خاطر نشان کرد: مشکلات این مجموعه در حوزه‌های قانونی باید با مطرح شدن توسط مسئولان در مراجع بالاتر در اسرع وقت بررسی و حل و فصل شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادی با انتقاد شدید از عملکرد دستگاه‌های اجرایی متولی، ترک فعل مدیران مربوطه در انجام وظایف و تکالیف قانونی خود و همچنین سهل‌انگاری صاحبان کالا را عوامل مؤثر در عدم ترخیص به موقع و انقضای تاریخ مصرف این اقلام برشمرد.

بیشتر بخوانید:

قیمت جدید لپ تاپ در بازار

از هر 10 ایرانی فقط 3 نفر شاغلند

ارتقاء صنعت، عامل مهمی در جهت رفع  معضل اشتغال در استان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.