تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
کد خبر : 91579

موانع فعالیت ۴۵ واحد صنعتی در البرز برطرف شد

موانع فعالیت ۴۵ واحد صنعتی در البرز برطرف شد

رییس سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت. بسیبج صنعت و معدن استان موفق به برطرف کردن موانع فعالیت و مشکلات زیرساختی و اداری ۴۵ واحد صنعتی. تولیدی از ابتدای سال جاری تاکنون شده است.

حسین رجبی افزود: سال گذشته. پس از اعلام شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با راه اندازی قرارگاه نهضت جهش تولید.موانع تولید برای یک هزار واحد صنعتی در استان شناسایی و عارضه یابی شد.

وی با بیان اینکه به منظور عارضه یابی واحدهای تولیدی و صنعتی سال گذشته. فراخوانی را برای همکاری اساتید. دانشجویان و متخصصان منتشر کردیم. اظهار داشت: این طرح به منظور جهش تولید. حل مشکل رکود. کمک به اشتغالزایی، تقویت و حمایت از تولید داخلی اجرا شد. که برای تمام این واحدها شناسنامه وضعیتی تهیه شد.

وی گفت: پس از عارضه یابی یک هزار واحد صنعتی در سال گذشته.۲۵۰ واحد در سال جاری برای رفع مشکلات انتخاب شدند. که تا پایان سال جاری مشکلات و موانع تولید آن ها مرتفع شود.

رجبی افزود: در سه ماهه اول سال جاری. مشکلات و موانع ۴۵ واحد عارضه یابی و رفع موانع در حوزه های مختلف مالی.بانکی، اداری، مالیات، مدیریتی، کارشناسی و تامین فضا برای توسعه فعالیت ها برطرف شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد واحد تولیدی و صنعتی. سه واحد دوباره راه اندازی شده اند. که هر کدام بین پنج تا ۱۰ سال تعطیل بوده اند که با راه اندازی. این سه واحد ۱۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

رییس سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن سپاه استان البرز یکی دیگر از اقدامات در سال جاری برای حمایت از تولید در استان را راه اندازی دبیرخانه حمایت از طرح ها و ایده های نوآورانه با عنوان «رویداد تا ثریا» عنوان کرد و گفت: این طرح برای حرکت به سمت تجاری سازی ایده های نوآورانه می باشد که این حمایت ها، حمایت از ایده تا محصول می باشد.

وی افزود: قرارگاه این دبیرخانه به ریاست فرمانده سپاه استان و دبیری بسیج مهندسین صنعت و معدن تشکیل شده است.

 

بیشتر بخوانید:

جاده کرج – چالوس همچنان پرترافیک

واکسیناسیون در البرز زیر ذره بین استاندار البرز

 

  • موانع فعالیت ۴۵ واحد صنعتی در البرز برطرف شد

وی با بیان اینکه این طرح به منظور ارتباط صنعت و دانشگاه و کمک به تجاری سازی طرح نوآورانه انجام می شود، گفت: تاکنون ۲۸۸ طرح ارسال شده به دبیرخانه این رویداد، به عنوان طرح های نو که به درد حوزه صنعت می خورند شناسایی شده اند که می تواند مشکلات واحدهای تولیدی را رفع یا منجر به ایجاد طرح های جدید شود.

رجبی زمان جمع بندی و داوری طرح ها را تا پایان مرداد ماه عنوان کرد و افزود: پایان شهریور  نیز نمایشگاه رویداد تا ثریا به مدت سه روز برگزار می شود تا صنعتگران و سرمایه گذاران با بازدید از این طرح ها در صورت تمایل برای تجاری سازی این طرح های نوآورانه سرمایه گذاری کنند.

۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مهندسین و متخصصین استان عضو بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه امام حسن مجتبی (ع) ‌استان البرز هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.