تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر : 90701

میراث فرهنگی البرز تفاهم نامه سه جانبه اشتغالزایی منعقد کرد

میراث فرهنگی البرز تفاهم نامه سه جانبه اشتغالزایی منعقد کرد

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که تفاهم‌نامه سه جانبه اشتغالزایی و توانمندسازی کسب‌ و کارهای حوزه‌های ه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در البرز منعقد شد.

فریدون محمدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اشتغالزایی و توانمندسازی کسب‌وکارهای حوزه‌های سه گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بین اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و  بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مرکز شتاب‌دهنده کسب‌وکارهای استارتاپی و تجاری سازی منعقد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: ارائه تسهیلات بانکی و مالی به منظور اشتغالزایی، حمایت و توسعه زیر ساخت‌های فضای مجازی و فناوری اطلاعات و نیز همکاری و مشارکت در راستای پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های شهری و روستایی از جمله مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در استان  گفت: این اداره‌کل به عنوان طرف اول ظرفیت‌ها و اختیارات اداری خود را برای تسریع و تسهیل امور مربوطه به منظور معرفی و حمایت از مرکز شتاب‌دهنده در زمینه مشاوره، ساماندهی، رفع موانع تبلیغاتی، جهش تولید و سایر فعالیت‌های مجازی مطابق با دستورالعمل‌های وزارت‌خانه متبوع اعمال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

https://alborzchto.ir/

وی بیان کرد: مرکز شتاب‌دهنده به عنوان طرف دوم تفاهم‌نامه مکلف به طراحی و راه‌اندازی پلتفرم هوشمند به منظور تجاری سازی صنایع‌دستی البرز، آموزش و توسعه کسب‌وکارهای میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به‌روزرسانی و توسعه زیرساخت‌ها، ارائه طرح‌ها و ایده‌های مجازی و الکترونیکی برای سرمایه‌گذاری در شهرهای هوشمند، برگزاری وبینارهای تخصصی و نمایشگاه‌های مجازی و حمایت فنی از استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌ها شده است.

محمدی تصریح کرد: بنیاد برکت به عنوان طرف سوم نیز زمینه لازم برای ارائه تسهیلات بانکی و مالی را به منظور تقویت و توسعه کارگاه‌های هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی پس از نیازسنجی و امکان‌سنجی‌های مورد نیاز توسط طرف دوم‌ را فراهم می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.