تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۴:۵۲
کد خبر : 17948

نامه شاعر ایرانی به «دونالد ترامپ»

نامه شاعر ایرانی به «دونالد ترامپ»

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ – ۰۸:۲۲ نامه شاعر ایرانی به «دونالد ترامپ»

حمایت نیمی از آمریکایی‌ها از استیضاح ترامپ

تصمیم گرفتید با ترور نماد شجاعت ایرانیان،بر موج نارضایتی ها در ایران و عراق، سوار شوید. اما بدانید که دست به حماقتی زدید که به تنهایی از تمام حماقت های زندگی تان بزرگ تر، خطرناک تر و خانمان سوزتر است.

به گزارش مشرق، افشین علا، شاعر و روزنامه نگار در نامه ای به دونالد ترامپ، نسبت به جنایتش در ترور سپهبد سلیمانی واکنش نشان داد. متن کامل این نامه چنین است.

به عنوان یک شاعر ایرانی و به نمایندگی از اکثریت هنرمندان این سرزمین کهن که با هر سلیقه و گرایشی، داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی اند، به شما اعلام می کنم که با مغز علیل خود، بزرگ ترین اشتباه تاریخ کشورتان را در مواجهه با ملت نجیب و متمدن ایران رقم زدید.

از آنجا که به نداشتن تعادل روانی شهره اید، شاید فکر کردید که وقایع تلخ آبان امسال در ایران که همه ی ما را داغدار کرده است، و نیز به دلیل برخی شعارهای ضد ایرانی عوامل تان (همان دولتی که گاو شیرده اش نامیده اید)در اعتراضات اخیر عراق، فرصت مناسبی به دست تان آمد تا زهرتان را به کام جمهوری اسلامی ایران بریزید.

از همین رو تصمیم گرفتید با ترور نماد شجاعت و حق طلبی ایرانیان، بر موج خشم ها و نارضایتی ها در ایران و عراق، سوار شوید. اما بدانید که دست به حماقتی زدید که به تنهایی از تمام حماقت های دوران زندگی تان بزرگ تر، خطرناک تر و خانمان سوزتر است.

▪️شهادت امیر سرافراز و محبوب ملت، شباهتی عجیب به شهادت اسطوره ی مجاهدت و فرزانگی، آیت الله سید محمد بهشتی داشت. چراکه تروریست های مورد حمایت دولت آمریکا، زمانی آن عزیز را به شهادت رساندند، که کشورمان درگیر بحران های داخلی و درگیری های خیابانی بود. اما با آن واقعه ی تلخ، صفوف این ملت به طرز عجیبی با هم متحد شدند و خشم و نفرت از آمریکا و تروریست های وابسته به آن، در اعماق وجود ایرانی ها ریشه دواند.

اکنون نیز ملت مظلوم اما قهرمان ایران،چنان در غم فقدان نماد عزت و اقتدار کشور خویش، اندوهگین و خشمگین شده اند که باید منتظر آغاز دوران جدیدی از مبارزه و ایستادگی در برابر دولت قاتل، بی رحم و استعمارگر خود در ایران و منطقه باشید.

البته در شهادت بهشتی و سلیمانی یک تفاوت بزرگ و مهم وجود دارد. بهشتی را تروریست هایی کشتند که مورد حمایت آمریکا بودند. اما دستور به شهادت رساندن سلیمانی، به طور مستقیم از جانب رئیس جمهور آمریکا صادر شد و لکه ی ننگی پاک نشدنی بر دامان کثیف هیأت حاکمه ی کاخ سفید باقی گذاشت.

این اقدام وحشیانه و ضد بشری به حدی نفرت انگیز است که ابعاد آن حتی با دخالت تاریخی دولت آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد و حمایت های شرم آور از جانی بزرگ قرن، صدام حسین و نیز ایجاد گروه های تکفیری از قبیل داعش قابل قیاس نیست. چون در همه ی آن موارد، دولت آمریکا نیات و اعمال شوم خود را رسما اعلام نمی کرد. اما امروز شما به عنوان بدنام ترین رئیس جمهور ایالات متحده، دست به اشتباه بی سابقه ای زدید که باید منتظر عواقب سهمگین آن باشید.

دست کثیف شما این بار به خون مجاهدی آلوده شد که عزیز ملت ایران بود. شما سردار پاکبازی را به شهادت رساندید که عشق او در قلب فرد فرد ما ایرانیان موج می زد. انسان وارسته و شجاعی را به خاک و خون کشیدید که تنها جرمش، برچیدن وحوش خونخوار داعشی از سرزمین پیامبران توحیدی بود. شما مدافع بی ادعای زنان و کودکان بی پناهی را کشتید که سر ماران تشنه به خونی را که در آستین شما پرورش یافته بودند به سنگ کوبید و قاتلان و مثله کنندگان ملت های مظلوم ایران و عراق و سوریه را به خاک ذلت و نابودی کشاند. شما علمدار سپاه حق در برابر باطل را به شهادت رساندید و به خیال خام تان انتقام نابودی داعش را از ملت ایران گرفتید.

اما دلخوش نباشید که این اشتباه تاریخی، آغازگر ناکامی، ذلت و افول قدرت پوشالی و شیطانی دولت آمریکاست.

اکنون قاسم سلیمانی به دست شما به آرزوی دیرینه ی خود که آرزوی همه ی مجاهدان راه شرف و مردانگی است، رسید. همان گونه که سرور و سالار شهیدان جهان حضرت امام حسین (ع) که پاک ترین مخلوق خداوند بر روی زمین بود به دست ناپاک ترین مخلوقات عالم به شهادت رسید و تا ابد زنده ماند و الهام بخش آزادگان جهان شد. پس شما هم از امشب آسوده سر بر بالین نگذارید که سرنوشت محتوم یزید بن معاویه، منتظر شما و سپاهیان خونخوار و پلیدتان در سرزمین های اسلامی است.

در پایان با تأسی به عصاره ی فضایل ملت ایران حافظ بزرگ که فرمود: "با دل خونین لب خندان بیاور همچو جام" به یادتان می آورم که ما ایرانیان با وجود دل خونینی که از برخی نابسامانی های داخلی داریم، در برابر دشمنان پلیدی چون شما خم به ابرو نمی آوریم و با همه ی تلخکامی ها، رهبر خود را که پرچم دار مبارزه با وحوش پلیدی چون شماست، تنها نمی گذاریم.

افشین علا / دی ۹۸

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.