تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 92511

واکنش‌ها به آلودگی واکسن‌های وارداتی در ژاپن

واکنش‌ها به آلودگی واکسن‌های وارداتی در ژاپن

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار این هستند که سازمان غذا و دارو برای هر نوع واکسن وارداتی بررسی‌های لازم را داشته باشد.

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع واکسن یکی از اولویت‌های دولت رئیسی است، گفت: در نطقی که در مجلس داشتند به صراحت به این موضوع اشاره کردند و حتی تاکید فرمودند که ارز لازم برای خرید واکسن‌های وارداتی تامین شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مسلم است که باید هرچه زودتر واکسن لازم برای واکسیناسیون عمومی تامین شود که بخشی از آن نیاز در داخل تامین می‌شود و بخشی از آن نیز ضرورتا باید با خرید واکسن از کشورهای دیگر تامین شود.

بیشتر بخوانید:

مشتاقان واکسن آمریکایی امروز حرفی برای گفتن دارند یا لال شدن؟!

این داروی کرونا از پوشش بیمه خارج شد

وی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با رئیسی داشتیم تاکید کردیم که سرعت واکسیناسیون باید بالاتر از سرعت فعلی باشد.اگر بخواهیم واکسیناسیونی که صورت می‌گیرد تاثیرگذار باشد باید به بیش از یک میلیون تزریق در روز برسد،

این را با آقای دکتر عین‌الهی وزیر محترم بهداشت هم مطرح کردیم.الهیان گفت: نکته مهم این است که سازمان غذا و دارو باید حساسیت لازم نسبت به واکسن های وارداتی را داشته باشد .

چون برخی واکسن‌ها و به ویژه واکسن‌های آمریکایی مثل مدرنا و فایزر مشکلات زیادی داشته اند.

عوارض جدی برای دریافت کنندگان واکسن ایجاد کرده است و این واکسن‌ها باعث تهدید سلامت عمومی خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سابقه سوء واکسن های آمریکایی خاطرنشان کرد.همانطور که اعلام شد واکسن مدرنا آلودگی داشته و قابل استفاده نیست. همچنین واکسن فایزر در برهه‌ای درخود آمریکا موجب عوارض جدی شد که باعث جمع آوری این واکسن شد.

وی افزود: وقتی فایزر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تزریق شد، بعد از تزریق مشخص شد.

۸۴درصد افرادی که دو دز واکسن را زده بودند مبتلا به کرونا شدند و این نشان دهنده این است.

ایمنی این واکسن‌ها زیر سوال هست.سازمان غذا و  دارو باید نسبت به بررسی سلامت و ایمنی واکسن های وارداتی حساسیت لازم را به خرج دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان غذاو دارو در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: این موضوع را با آقای دکتر شانه‌ساز در میان گذاشتیم و اعضای کمیسیون خواستار این شدند که سازمان غذا و دارو برای هر نوع واکسن وارداتی مجوز ندهد و بررسی‌های لازم را داشته باشد تا سلامت مردم مورد تهدید قرار نگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.