تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر : 90147

کرونای لامبدا در این استان107 نفر را به ICU فرستاد

کرونای لامبدا در این استان107 نفر را به ICU فرستاد

معاون علوم پزشکی گیلان، از شناسایی نوع جدید جهش کروناویروس خبر دادو افزود: اخیرا با کرونای لامبدا مواجه هستیم که از سیستم ایمنی فرار می کند و قدرت سرایت و کشندگی بالا دارد.

دکتر انوش دهنادی مقدم، با بیان اینکه افزایش تصاعدی بیماران کرونایی در استان طی روزهای اخیر پیش بینی شده بود، اظهار کرد: متاسفانه این اتفاق افتاد و در حال حاضر بیش از ۷۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند.

وی از بستری شدن ۱۴۲ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: متاسفانه ۱۰۷ بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیشترین افزایش افراد مبتلا به کرونا را در شهرستان های رشت، لاهیجان، انزلی،آستارا، تالش و صومعه سرا دانست.

دهنادی مقدم، با بیا اینکه در صورت تداوم بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام مسافرت ها شاهد بستری بیش از ۱۰۰۰ بیمار خواهیم بود، گفت: مهمترین تهدید سلامت برای ما در حال حاضر تعداد زیاد مسافرانی است که از جنوب و مرکز کشور به گیلان سفر می کنند و با افزایش تردد و تجمع به راحتی ویروس های جهش یافته را به جای جای کشور از جمله استان ما می آورند.

وی از شناسایی نوع جدید جهش کروناویروس خبر داد و اضافه کرد: اخیرا با کرونای لامبدا مواجه هستیم که از سیستم ایمنی فرار می کند و قدرت سرایت و کشندگی بالا دارد.

معاون علوم پزشکی گیلان، هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی را فاجعه آمیز دانست و متذکر شد: مردم با جدیت پروتکل های بهداشتی را رعایت و به محض پیدایش علائم سرماخوردگی به پزشک یا مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنند و در صورت مشکوک شدن به کرونا، حتما ایزوله شوند.

https://behdasht.news

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.