تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر : 19946

کوچکترین ارفاقی توسط گزینش‌گران، مسئولیت شرعی و قانونی دارد

کوچکترین ارفاقی توسط گزینش‌گران، مسئولیت شرعی و قانونی دارد
آزمون استخدامی نیروگاه اتمی / عکس: پریسا جفره ای

ایسنا/قم معاون استاندار قم گفت: هسته‌های گزینش، رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید اصلح‌ترین فرد ممکن را انتخاب کنند.

محمود باقری، معاون استاندار در نشست صمیمی استاندار با گزینش‌گران دستگاه‌های اجرایی استان که صبح امروز در استانداری برگزار شد، گفت: در جهان امروز، نیروی انسانی اصلی‌ترین سرمایه‌ی هر نظامی محسوب می‌شود و وظیفه هسته‌های گزینش در دستگاه‌ها، جذب نیروی متخصص و متعهد در ابتدای امر، انجام آموزش‌های لازم و هدایت نیرو در مسیر سازمان است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در سال 1361 در چنین روزی، فرمان تشکیل هسته ‌های گزینش را صادر کردند و قانون گزینش در سال 1375 به تصویب رسید.

مدیر هسته گزینش استانداری قم بیان کرد: هسته‌های گزینش، رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید اصلح‌ترین فرد ممکن را انتخاب کنند، کوچکترین ارفاق و اغماضی برای گزینش‌گران مسیولیت سنگین شرعی و قانونی به دنبال خواهد داشت.

در ادامه جلسه حسن بقایی، مدیر هسته‌ی گزینش آموزش و پرورش قم بیان کرد: جلسات استانی هسته گزینش چندسالی است که در حال اجرا است و علت تداوم این جلسات، خیرات و برکات فراوانی است که برای مجموعه هسته‌های گزینش استان داشته است، از جمله این برکات، برگزاری برنامه های مشترک آموزشی بوده است.

وی ادامه داد: حداقل هر فصل در سال، یک جلسه با مدیران استانی برگزار می‌کنیم و از جمله اهدافی که به وسیله این جلسات دنبال می‌کنیم، هم‌افزایی امکانات، اندیشه‌ها و تجارب است، به طور کلی دو نوع هسته گزینشی وجود دارد، هسته‌هایی که بر اساس قانون گزینش و زیر نظر هیات عالی گزینش فعالی می‌کنند، و هسته‌هایی که طبق اصول سازمانی خود به گزینش می‌پردازند، مانند سپاه پاسدارلن انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی، این هسته‌ها اگر چه زیر نظر هیات عالی گزینش نیستند، اما در اصول اولیه گزینش با دسته اول اشتراک دارند و آن‌ها نیز از روش تحقیق، مصاحبه و تصمیم‌گیری شورایی استفاده می‌کنند.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش قم گفت: آسیب‌شناسی و به روزآوری سخت‌افزار و نرم‌افزار گزینش، استفاده مشترک از امکانات و نیروهای یکدیگر در طرح‌های بزرگ استخدامی از دیگر اهداف برگزاری جلسات استانی مشترک است، مشکلات مشترکی نیز بین هسته‌های گزینش استان وجود دارد که در این جلسات مشترک قابل بررسی و یافتن راه حل است.

وی ادامه داد: هسته‌های گزینش هرساله در سالروز دستور امام خمینی (ره) برای تشکیل ساختار گزینش، برنامه‌های مشترکی دارند و امسال برنامه‌هایی هم‌چون دیدار با عالی‌ترین مقام اجرایی استان، دیدار با نمایندگی ولی فقیه در استان و تجدید بیعت با امام و شهدا برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی، مدیر گزینش سپاه علی‌بن ابی طالب قم، بیان کرد: شهید قاسم سلیمانی در برابر همه افراد دارای توضع و تعهد بود و همین باعث گرایش افراد مختلف به او می‌شد، حاج قاسم سلیمانی از زندگی خود برای تحقق آرمان‌ها گذشت، ما نیز به عنوان گزینش‌گران استان باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که شایسته‌ترین افراد در مناصب وارد شوند و ملاک انقلابی بودن و تدین را حتما مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.