تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر : 86289

آغاز به کار مجدد تور‌ها‌ی گردشگر‌ی البرز

آغاز به کار مجدد تور‌ها‌ی گردشگر‌ی البرز

آغاز به کار مجدد تور‌ها‌ی گردشگر‌ی البرز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا

به گزارش آوا البرزنیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی استان البرز. روز چهارشنبه یکم بهمن ماه ۹۹ گفت: «با توجه به اعمال محدودیت‌ها از طرف ستاد ملی کرونا. جلو‌گیر‌ی از برگزار‌ی تور‌ها‌ی گردشگر‌‌ی. به زودی و با رعایت دستور‌العمل‌ها‌ی بهداشتی. تورها‌ی طبیعت‌گرد‌ی پس از مدت‌ها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.»

او در ادامه بیان کرد. «بر این اساس اولین تور طبیعت‌گرد‌ی استان با هدف باز‌دید از درخت کهنسال ارس واقع در شهرستانک محور کرج_چالوس در پایان این هفته برگزار می‌شود.»

«همچنین مقرر شد. تا از این پس هر ماه یک تور طبیعت‌گرد‌ی به منظور معرفی جاذبه‌های طبیعی استان با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود.»

سر‌پرست معاونت گردشگر‌ی البرز اظهار کرد: «علاوه‌ بر ‌این استان البرز در ماه آتی میزبان برگزار‌ی تور رالی گردشگر‌ی خود‌رو‌ها‌ی دو دیفرانسیل کویر تا کوهستان ویژه سفرا‌ی کشور‌های خارجی مقیم تهران با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و صنایع‌دستی و توسعه صنعت گردشگر‌ی خواهد بود.

 

 

کرج یکی از کلان شهرهای ایران و همچنین مرکز، استان البرز می‌باشد.

 

این شهر که هم اکنون بخش قابل توجهی از فشار جمعیت و کم آبی تهران را تحمل می‌کند. از دوران پیش از تاریخ و باستان نیز سرزمینی پرجاذبه و مرکز آب و آبادانی بوده‌است.

استعدادهای طبیعی و منابع آبی فراوان سلسله جبال البرز. همچنین خاک حاصلخیز دامنه‌های البرز و دشت منتهی به آن برای اجتماعات بشری مناسب بوده‌است.

دلیل آن آثار باستانی ارزشمندی است. که در گوشه و کنار این جلگه وسیع و در حاشیه راههای ارتباطی کهن قابل مشاهده‌است.

تپه‌های آق تپه، مراد تپه و تپه مردآباد، قلعه‌های تاریخی تنگ گسیل و شهرستانک و آثار دوران اسلامی همچون برج میدانک مغولی، پل و کاروانسرای شاه‌عباسی کرج، کاخ‌های قاجاری و کاخهای رضا شاهی و محمدرضا شاهی حکایت از استمرار استقرارهای پی در پی در این منطقه دارد.

در حوزه فرمانداری کرج بیش از ۱۰۰ اثر با ارزش فرهنگی – تاریخی و هنری شناسایی شده برخی از محبوب ترین آنها در این گزارش معرفی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.