تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
کد خبر : 86184

بازگشایی مدارس در پایه اول و دوم دبستان

بازگشایی مدارس در پایه اول و دوم دبستان

یونس جاوید نسب معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز. اظهار داشت: پایه های اول و دوم ابتدایی بنیان و پایه تحصیلی دانش آموزان برای یادگیری است. لذا اگر دانش آموزان از ابتدا خوب آموزش نبینند. در مقاطع تحصیلی بعدی دچار افت شدید درسی و ضعف یادگیری می شوند.  به همین دلیل برتشکیل حضوری این کلاس ها تاکید می شود.

وی بیان داشت: تجربه این مدت که کلاس های درس به صورت مجازی برگزارشده نشان داد. که دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی توانایی کامل یادگیری درس در فضای مجازی و غیر حضوری را ندارند. لذا نیاز آنان  به آموزش حضوری است.

جاویدنسب  با اشاره به اینکه بسیاری از والدین متوجه این موضوع مهم شده اند. اضافه کرد: بر این اساس  بیشتر والدین نیز خواستار تشکیل کلاس های درس برای فرزندان خود به صورت حضوری هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت. تصمیم اصلی درباره جزئیات چگونگی برگزاری کلاس های درس برای دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی. با شورای انجمن اولیا و معلمان مدارس است تا نگرانی خانواده ها برطرف شود.

وی یادآورشد: اکنون استان البرز دارای حدود ۸۷ هزار دانش آموز پایه اول و دوم دبستان است که انتظارمی رود والدین برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس معلمان را همراهی کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه یک هفته تا زمان بازگشایی مدارس ابتدایی فرصت داریم، عنوان کرد: باید  رعایت نکات و اصول بهداشتی در زمینه پیشگیری از انتقال  ویروس کرونا را به دانش آموزان پایه های اول و دوم را آموزش دهیم .

وی ادامه داد: استفاده صحیح از ماسک و مواد ضد عفونی توسط دانش آموزان مهمترین موضوعی است که باید مدنظر قرار گیرد.

جاوید نسب ادامه داد: ضد عفونی مدارس و کلاس های درس در دستور کاری- اجرایی آموزش و پرورش قرارگرفته است و تیم های بازدید استانی و نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش برروند رعایت اصول بهداشتی درمدارس ابتدایی البرز نظارت دارند.

وی تاکید کرد: فرآیند آموزش مجازی دانش آموزان اول و دوم ابتدایی دربستر شاد همچنان ادامه دارد اما والدین کلاس حضوری را به آموزش مجازی ترجیح دهند تا فرزندشان درپله نخست فرآیند یادگیری با مشکل روبرو نشوند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد که بیش از نیمی از آن درمدارس ابتدایی تحصیل می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.