تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر : 86117

برگزاری جشنواره عکس، فیلم و محتوای دیجیتالی

برگزاری جشنواره عکس، فیلم و محتوای دیجیتالی

سومین دوره از جشنواره عکس، فیلم و محتوای دیجیتالی. (موشن‌گرافی و اینفوگرافی) با نام «جاذبه‌های گردشگری ایران». با هدف آشنایی و شناخت دانشجویان و علاقه‌مندان با مواریث تمدنی و فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

رحیم یعقوب زاده رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران. و دبیر جشنواره از برگزاری سومین جشنواره ملی دانشجویی عکس و فیلم جاذبه‌های گردشگری ایران خبر داد. و گفت: از آنجائیکه تکنولوژی نوین تغییرات زیادی را در ارتباط فرد با جهان پیرامون ایجاد کرده است. ابزار نوین مورداستفاده دوران کنونی، می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه و تعمیق هویت ملی و پویایی و نشاط در فضای دانشگاه باشد.

مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران با درنظر داشتن این موضوع، سومین جشنواره ملی دانشجویی عکس و فیلم جاذبه‌های گردشگری ایران را برگزار می‌کند.

برگزاری جشنواره عکس، فیلم و محتوای دیجیتالی

برگزاری جشنواره عکس، فیلم و محتوای دیجیتالی

 

تمرکز این جشنواره در سه بخش عکس. فیلم و محتوای دیجیتال(اینفوگرافی و موشن‌گرافی) با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران از سوی دانشجویان. ترویج فرهنگ سفر و معرفی و تقدیر از دانشجویان خلاق و مستعد در زمینه‌های یاد شده است. که به شکلی خلاقانه، منتقدانه، هنرمندان و مسئله‌محور موضوعات مربوط به گردشگری و میراث فرهنگی را در معرفی نمایش قرار می‌دهند است.

دبیر طرح هدف از برگزاری جشنواره را فراهم‌کردن زمینه برای انعکاس جاذبه‌های گردشگری ایران. از دریچۀ دوربین دانشجویان، کمک به تولید و نشر محتوای بصری فاخر/ درعینِ‌حال جذاب و داده‌های متقن با موضوع جاذبه‌های گردشگری. زمینه‌سازی برای معرفی مقاصد كمترشناخته‌شدة. گردشگری در راستای توزيع مناسب سفر در كشور و زمینه‌سازی برای توجه به موضوعات میراث فرهنگی. گردشگری و صنایع‌دستی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال دانست.

یعقوب زاده افزود: آثار ارسال شده از سوی هیئت داوران که متشکل از اساتید. هنرمندان و کارشناسان حوزه عکس، فیلم، محتوای دیجیتال و گردشگری هستند. داوری خواهد شد و نهایتا در مراسم اختتامیه‌ای که در خرداد  1400 برگزار خواهد شد. به برگزیدگان جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

جوایز این دوره از جشنواره در هر بخش مجزا ‌می‌باشد که به نفر اول هر بخش مبلغ 7 میلیون تومان. نفر دوم هر بخش 4 میلیون تومان. نفر سوم جشنواره 2 میلیون تومان و نفرات چهارم تا هفتم نیز مبلغ پانصدهزار تومان و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد. این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، شرکت تجهیزات و لوازم عکاسی دیدنگار. شرکت مهندسی آترینا و شرکت رفاه آفرین فردا برگزار می‌شود.

رئیس مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران مهلت ارسال آثار را 25 فرودین 1400 اعلام کرد. و گفت: علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در جشنواره و ارسال آثار به لینک ثبت‌نام    www.istta.ir   مراجعه نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.