تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲:۳۰
کد خبر : 17818

تعهدات فعلی آمریکا و اروپا زیر پاست به تعهد ۲۰۲۵ دل‌خوش کنیم؟

تعهدات فعلی آمریکا و اروپا زیر پاست به تعهد ۲۰۲۵ دل‌خوش کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ – ۰۶:۰۰ تعهدات فعلی آمریکا و اروپا زیر پاست به تعهد ۲۰۲۵ دل‌خوش کنیم؟

برجام نمایه

یک نماینده مجلس می‌گوید: حفظ برجام با همین وضع فعلی هم به نفع کشور است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

علی مطهری به «خانه ملت» گفت: حفظ برجام با همین وضع فعلی هم به نفع کشور است، مگر اینکه طرف‌های مقابل به‌طور کامل از برجام خارج شوند که در این صورت خود به خود منتفی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این احتمال وجود دارد که ایران با توجه به عمل نکردن وعده‌های خود به کلی از برجام خارج شود، گفت: برای خروج از برجام شورای عالی نظارت بر اجرای برجام باید تصمیم بگیرد، اما به نظر من تا آنجا که ممکن است ما باید بکوشیم که برجام از بین نرود.

بیشتر بخوانید:

پایان فرصت ۶۰ روزه چهارم ایران به اروپا؛ گام‌ها و گاف‌ها

فیلم/ اعلام آمادگی روحانی برای مذاکره

ین کنواسیون بدتر از برجام است

وی مدعی شد: آمریکا و اسرائیل نگران بقای برجام هستند؛ چرا که با برجام از سال ۲۰۲۰ تحریم خرید و فروش سلاح برای ایران لغو می‌شود و همین‌طور محدودیت غنی‌سازی اورانیوم از سال ۲۰۲۵ از بین خواهد رفت.

مطهری توضیح نمی‌دهد برجام در وضعیت فعلی که به‌صورت یک‌طرفه و صرفا از سوی ما اجرا می‌شود و مورد نقض اروپا و آمریکا قرار گرفته، دقیقا چه نفعی برای کشور دارد؟

او صرفا به تعهد طرف مقابل برای برداشتن تحریم‌های تسلیحاتی ایران در سال ۲۰۲۰ و رفع محدودیت غنی‌سازی پس از ۲۰۲۵ استناد می‌کرد که با عرض پوزش، به غایت ساده‌لوحانه و عوام‌فریبانه است. آمریکا و اروپا، تعهدات اکنونی خود در برجام را زیر پا گذاشته‌اند و حتی ذره‌ای از آن را در زمینه لغو تحریم‌های مالی و بانکی و نفتی اجرا نمی‌کنند. با این وصف، آقای مطهری چگونه می‌گوید همان‌ها تحریم‌های دیگری را در آینده لغو می‌کنند؟! آیا این مدل استدلال از همان جنس استدلال‌های بی‌مایه‌ای نیست که سال ۹۴ می‌گفت برجام ندیده و نخوانده قبول است و ۲۰ دقیقه هم برای بررسی و تصویب آن زیاد است؟!

در عین حال باید از این نماینده مجلس پرسید مگر آمریکا رسما و اروپا در عمل از برجام خارج نشده‌اند که او می‌گوید: «مگر این که طرف مقابل به‌طور کامل از برجام خارج شود و برجام خود به ‌خود منتفی شود»؟ مگر برجام به لحاظ محتوایی و اجرایی منتفی نشده و در حال اجراست؟!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.