تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر : 167059

عراقچی : همکاری ایران و آژانس قطع نشده است

عراقچی : همکاری ایران و آژانس قطع نشده است

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: همکاری ما با آژانس قطع نشد و شکل و مسیر جدیدی به خود گرفت.

ایسنا : سید عباس عراقچی بعد از ظهر شنبه در نشست با سفرا و کارداران و روسای نمایندگی‌های خارجی در تهران گفت: از همه کشورهایی که تجاوز آشکار رژیم صهیونسیتی و آمریکا به ایران را محکوم کردند و با دولت و ملت ایران ابزار همدردی کردند، تشکر می‌کنم.

وی در ادامه گفت: تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران خلاف حقوق بین‌الملل بود و این که تعدادی از کشورها این تجاوزات را محکوم نکردند، جای تاسف دارد.

وزیر امور خارجه افزود: حدود ۱۲۰ کشور تجاوز رژیم صهیونسیتی و آمریکا به ایران را محکوم کردند.

عراقچی با بیان این‌که «متاسفانه شورای امنیت این تجاوزات را محکوم نکرد»، گفت: شورای حکام نیر حاضر نشد که این تجاوزات را محکوم کند. در این حملات تاسیسات هسته‌ای ایران آسیب دید ولی آسیب بیشتر متوجه معاهده منع  اشاعه و حقوق بین‌الملل شد.

وی  با بیان این که «ایران عضو متعهد ان‌پی‌تی بوده است و با آژانس همکاری داشته است» گفت: همکاری ما با آژانس متوقف نشد، فقط شکل جدیدی به خود گرفت. از این به بعد ارتباط با آژانس از طریق شورای عالی امنیت ملی مدیریت می‌شود.

وزیر امور خارجه در همین ارتباط تصریح کرد: تقاضای آژانس برای ادامه همکاری با ایران مورد به مورد توسط شورای عالی امنیت ملی بررسی می‌شود و با در نظر گرفتن ایمنی و امنیت در ارتباط با آن تصمیم‌گیری می‌شود.

عراقچی ادامه داد: این یک واقعیت است که تاسیسات هسته‌ای ما مورد حمله نظامی قرار گرفت ،و نزدیکی به این مراکز در حال حاضر دارای خطراتی است از جمله اشاعه مواد رادیواکتیو و یا انفجار و برای ما برای اینکه بازرسان به این مراکز نزدیک شوند موضوع امنیت و ایمنی مورد توجه است.

بخوانید…

منبع:نامه نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.