تاریخ انتشار : جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر : 77524

آپشنهای فنی خودرو -آینه‌های الکتروکرومیک چیست؟

آپشنهای فنی خودرو -آینه‌های الکتروکرومیک چیست؟

آپشنهای فنی خودرو -آینه‌های الکتروکرومیک چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام رانندگی در شب، بازتاب نور چراغ های خودروی پشت شما به دلیل استفاده از نور بالا یا تنظیم نبودن چراغها، چشمان شما را آزار دهد و یا باعث عدم دید مناسب در حین رانندگی شود؟

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکی از ارکان اصلی خودرو در ایمنی استفاده از آینه است. چرا که آینه ها در خودرو این امکان را به راننده می‌دهد، تا نقاط کور و پشت سر خود را نگاه کند و همین عوامل باعث کاهش تصادفات می‌شود. در سال 1906 در یک مجله تجاری اشاره ی کوتاهی به آینه در خودرو برای مشاهده پشت سر شد، پس از آن نیز مقالات و کتابهایی در این باره نوشته شد، ولی نخستین کسی که آینه را در داخل خودروی خود نصب کرد «ری هارون» بود که در سال 1911 برای اولین بار در مسابقات اتومبیل رانی آینه را بر روی خودروی خود نصب کرد، در آن مسابقات توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. پس از آن به مرور زمان استفاده از آینه ها اجباری شد. در ابتدا برای ساخت آینه های داخل خودرو از شیشه های تخت استفاده می‌شد ولی به سبب مشکلاتی که داشت و به دلیل بازتاب نور کنار گذاشته شد. سپس از آینه های منشوری استفاده کردند. آینه های منشوری طوری تراش خورده بودند که ضخامت بالا و پایین آن ها متفاوت بود، و این امر باعث می‌شد با تغییر مکان آینه به سمت بالا یا پایین شدت نور خودروی پشتی کاهش پیدا کند. و نمای بهتری از اجسام پشت سر را نشان دهد. پس از آن نیز رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی آینه های الکتروکرومیک تولید و عرضه شد. ایمنی را با آینه های دید در شب الکتروکرومیک تجربه کنید.

از زمانی که انسان توانسته علم را فراگیرد، و از آن در جهت پیشبرد اهداف صنعتی استفاده کند ما روزانه پیشرفت های چشمگیری را در حوزه صنعت به خصوص صنعت خودروسازی شاهد هستیم. یکی از آپشن های خودروسازی که بسیار نیز پر کاربرد است در حقیقت امر عاملی که باعث آزار و اذیت چشم رانندگان می‌شود باز تاب نور چراغ های پشت سر از طریق آینه جلو است بدین منظور اساس کار آینه های الکتروکرومیک به گونه ای است که هنگامی که نور با شدت بالا به آینه می تابد رنگ آینه به صورت کاملا اتوماتیک به حالت تیره در می‌آید و همین تیره شدن باعث ضعیف شدن بازتاب نور می‌شود و در این صورت چشم راننده از نور مستقیم و آزار دهنده در امان است. برای این منظور کمپانی های خودروسازی رفته رفته آپشن هایی را برای این منظور تولید و عرضه کردند. متخصصان صنعت خودرو سازی ابتدا با استفاده از اهرمی در زیر وسط آینه سعی کردند این مشکل را تا حدودی رفع کنند، ولی استفاده از این اهرم نیز نتوانست این مشکل را حل کند. لذا متخصصان صنعت خودروسازی به تلاش های خود برای یافتن راه حلی که بتواند این مشکل را رفع کند ادامه دادند. تا اینکه در نهایت آینه های الکتروکرومیک (Electerochromic Mirrors) به عنوان راحل این مشکل معرفی و روانه بازار شد. با استفاده از آینه الکتروکرومیک زیبایی و ایمنی را به خودرو خود هدیه بدهید، و با خیال راحت به رانندگی خود در شب ادامه دهید.

الکتروکرومیک به معنای تغییر رنگ و یا تغییر شدت جریان الکتریسیته است. آینه الکتروکرومیک از دو سطح شیشه ای تشکیل شده اند که در فضای میانی شیشه ای این دو سطح یک ژل موسوم به الکتروکرومیک به کار رفته است که در واقع نقش اصلی بر عهده این ژل است.

توجه داشته باشید که با تغییر شدت جریان الکتریسته رنگ ژل نیز تغییر پیدا می‌کند و در رو و همچنین پشت سطح آینه از یک حس گر قوی حساس به نور استفاده شده است . معمولا حس گر عقب نور محیط بیرونی را از شیشه جلو دریافت می کند و به نسبت شدن نور و همچنین استفاده ار کم یا زیاد کردن شدت جریان الکتریسیته رنگ ژل را تیره ای و یا روشن می‌سازد . حسگر جلوی آینه نیز هنگامی که نور با شدت زیاد همچو نور خورشید یا نور چراغ های اتومبیل های پشتی به آینه می‌تابد جریان الکتریسیته را تغییر می‌دهد و همین عامل سبب تیره شدن رنگ آینه می‌شود. اگر شما نیز می‌خواهید از شر بازتاب نورهای مزاحم خوردوهای دیگران خلاص شوید از آینه الکتروکرومیک استفاده کنید استفاده از این آینه ها سبب می‌شود که از رانندگی در هنگام شب لذت ببرید با ما خاص و ویژه سفر کنید.

در حقیقت امر عاملی که باعث آزار و اذیت چشم رانندگان می‌شود باز تاب نور چراغ های پشت سر از طریق آینه جلو است. بدین منظور اساس کار آینه الکتروکرومیک به گونه ای است که هنگامی که نور با شدت بالا به آینه می تابد رنگ آینه به صورت کاملا اتوماتیک به حالت تیره در می‌آید و همین تیره شدن باعث ضعیف شدن بازتاب نور می شود و در این صورت چشم راننده از نور مستقیم و آزار دهنده در امان است.

نکته ای که باید بدان توجه کرد این است که آینه الکتروکرومیک به افزایش دید راننده هنگام تابش نور خورشید از پشت سر نیز کمک می‌کند و شما می توانید با خیال راحت در روز رانندگی کنید . نکته آخر آینکه آینه های الکترو کرومیک به طور اتوماتیک روشنایی روز را به رنگ روشن و در تارکی شب نیز به رنگ تیره در می‌آید .

با استفاده از آینه های الکتروکرومیک زیبایی را به خودرو خود هدیه بدهید و از رانندگی خود در هنگام روز و شب لذت ببرید.

مزایای استفاده از آینه های الکتروکرومیک:

یکی از بهترین و پرکاربردترین سیستم موجود بر روی خودروها استفاده از آینه های ااکتروکرومیک است. چرا که استفاده آسایش و راحتی رانندگی به کمک این آینه های بسیار آسان تر و راحتر از آینه های معمولی است.

استفاده از آینه های جلو مزایای زیادی دارد که در ذیل به برخی از آن ها اشاره کوتاهی خواهیم کرد.

  1. استفاده از آینه های الکتروکرومیک ادمها را بزرگتر از اون چیزی که هستند نشان می‌دهد.
  2. استفاده از این آینه ها باعث ضعیف شدن باز تاب نور خودرها می‌شود.
  1. آینه های الکتروکرومیک شفافیت بالایی دارند و همین عاملی باعث کم شدن تصادفات در شب می‌شود.
  2. این آینه ها به افزایش دید راننده هنگام تابش نور خورشید از پشت سر نیز کمک می‌کند و شما می‌توانید با خیال راحت در روز رانندگی کنید.
  3. در رابطه با نور روز نیز به طور اتوماتیک روشنایی روز را به رنگ روشن و تاریکی شب را به رنگ تیره در می‌آورد.
  4. از مزایای این آینه همین بس که امروزه تعداد بیشماری از خودرو به سیستم آینه الکتروکرومیک مجهز هستند. زیبایی، آسایش و راحتی را با آینه های دید در شب و روز الکتروکرومیک تجربه کنید و از رانندگی خود نهایت لذت را ببرید.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.