تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
کد خبر : 46390

تشریح رسالت ارتش در کردستان؛ از مسئولیت مراقبت مرزی تا اقدامات مردم‌یاری + فیلم

تشریح رسالت ارتش در کردستان؛ از مسئولیت مراقبت مرزی تا اقدامات مردم‌یاری + فیلم

تشریح رسالت ارتش در کردستان؛ از مسئولیت مراقبت مرزی تا اقدامات مردم‌یاری + فیلم

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان به تشریح رسالت ارتش در استان پرداخت.

تشریح رسالت ارتش در کردستان؛ از مسئولیت مراقبت مرزی تا اقدامات مردم‌یاری + فیلم – اخبار استانها –

امیر سعید اثنی‌عشری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در سنندج، ضمن گرامیداشت آغاز سال نو اظهار داشت: سال 1399 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده و امیدواریم نویدبخش سالی پر از خیر و برکت، عزت و سربلند و سالی به دور از همه بلایا و مصیبت‌ها و دردسرها برای مردم عزیز کشورمان باشد.

وی افزود: امید است در این سال اتفاقات خوبی برای مردم رخ دهد و شهروندان بتوانند در کنار یکدیگر زندگی سالم و بانشاطی را داشته باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده استان کردستان با اعلام اینکه در بحث رسالت ارتش، براساس قانون «حفظ استقلال» و «تمامیت ارضی» کشور برای ارتش تعریف شده است، گفت: این مأموریتی‌ست که صراحتاً در قانون اساسی برای ارتش تعریف شده است.

وی با تأکید بر اینکه بحث استقلال و حفظ تمامیت ارضی محدود به زمین نیست گفت: این استقلال و تمامیت ارضی باید در دریا، هوا و آسمان نیز حفظ شود.

امیر اثنی‌عشری با بیان اینکه ارتش با نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی و پدافند خود این استقرار و تمامیت ارضی کشور را حفظ می‌کند، تصریح کرد: این مهم در هشت سال دفاع مقدس به وضوح نشان داده و اثبات شده است.

وی مهم‌ترین مسئولیت نیروهای مسلح را تأمین امنیت دانست و توضیح داد: امروز نیروهای مسلح در تولید امنیت سهیم هستند به گونه‌ای که در غرب و شرق کشور نیروی زمینی ارتش مسئولیت مراقبت مرزی از کشور را عهده‌دار است.

تمامی امکانات ارتش در کردستان برای مبارزه با کرونا در خدمت مردم استفرمانده نیروی زمینی ارتش در رشت: برگزاری رزمایش در گیلان؛ نزاجا برای مقابله با کرونا آماده خدمت به مردم است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده استان کردستان با ذکر اینکه یگان‌های مستقر در پادگان‌ها نیز بر کار آموزش تمرکز شده است، خاطرنشان کرد: در نیروی زمینی برای هر کدام از یگان‌ها در طرح‌های عملیات نزاجا مسئولیتی مشخص شده و یگان‌های خادم در پادگان‌ها که امر آموزش را اجرا کرده، متناسب با مأموریت و مسئولیت مشخص شده برای آنها، آموزش نیز تعریف شده است.

وی بحث آموزش را بسیار مهم دانست و گفت: امروز در همه دنیا اثبات شده که کلید حل تمام مشکلات آموزش است، بنابراین آموزش بسیار پر اهمیت است.

امیر اثنی‌عشری با ذکر اینکه جدای از بحث آموزش، یگان‌هایی نیز در بحث مراقبت مرزی مشغول به‌کار هستند، گفت: ارتش علاوه‌بر این دو رسالت، مسئولیت اقدامات مردم‌یاری را نیز برعهده داشته که در مواردی هم‌چون سیل و زلزله به‌طور عام و در استان کردستان به طور خاص در مقوله آتش سوزی ورود کرده و کمک‌هایی را در زمان بروز بلایای طبیعی با بحث مردم‌یاری اعمال می‌کند.

وی با اعلام اینکه در داخل هر پادگان ارتش گردان‌های ولیّات تعریف شده که مسئولیت اصلی آنها مردم‌یاری است، خاطرنشان کرد: این یگان‌ها در مواردی که غیر مترقبه در استان به وجود می‌آید و نیاز به کمک دارند، ورود می‌کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده استان کردستان با ذکر اینکه در ارتش تجهیزات خوب و پرسنل آموزش دیده داریم، تصریح کرد: وجود ارتش در هر استان قوت قلبی برای مردم آن استان بوده چراکه در بحث اقتصاد و کمک به بهبود اوضاع اقتصادی مؤثر است.

در ادامه گفت‌وگوی ویدئویی «امیر سعید اثنی‌عشری» با خبرنگار تسنیم در مورد تشریح رسالت ارتش در کردستان را می‌بینید.

انتهای پیام/481/489/ح

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.