تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر : 132761

دو بانک ایرانی در مرزهای آمریکا شعبه می‌زنند

دو بانک ایرانی در مرزهای آمریکا شعبه می‌زنند

حضوردو بانک ایرانی در برزیل تا حدودی قطعی شده و این کشور در کنار مرکز تجاری با ایجاد روابط امن مالی و بانکی به تجار کمک خواهند کرد.

دبیرخانه اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل، نخستین نشست هم‌اندیشی میان مدیران بخش‌های دولتی، خصوصی، بانک‌ها، روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا با هدف تنظیم و هم افزایی میان ظرفیت‌های مرکز تجاری و اتاق مشترک در جهت توسعه صادرات دو کشور همزمان با افتتاح مرکز تجاری در این کشور برگزار شد.

عامریان رئیس اتاق بازرگانیایران وبرزیل  ،فرصت‌یابی و مطالعه بازار جهت ورود شرکت‌ها و فعالان اقتصادی به بازار بزرگ برزیل فراهم خواهیم کرد. از این طریق امکان ورود تجار ایرانی با ریسک کمتر به بازار برزیل به عنوان دروازه ورود به حوزه امریکای لاتین فراهم خواهد شد.

سفیر ایران در برزیل: متنوع‌سازی تجارت با برزیل در دستور کار قرار دارد

در این نشست «حسین قریبی» سفیر ایران در برزیل نیز در این نشست افتتاح مرکز تجاری ایران در برزیل را یکی از بهترین فرصت‌های اقتصادی برای حضور ایرانیان در بازار برزیل دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف این مرکز مطالعه بازار برزیل و در گام دوم حضور ایرانیان در نمایشگاه‌های برزیل است چرا که نمایشگاه در برزیل از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، پیش‌بینی ما این است که روابط با برزیل در حوزه‌های مختلف ارتقا پیدا خواهد کرد.

سفیر ایران در برزیل متنوع‌سازی را یکی از اهداف مهم دانست و تصریح کرد: شرکت‌های معدنی

مانند آلومینیم و فولاد درسال گذشته مشکلاتی داشتند ، تلاش شد تا این مشکلات از طریق برزیل

تامین شود و ما توانستیم در نمایشگاه سال گذشته حضور پر رنگی داشتیم و زمینه سازی‌هایی

برای دو طرف ایجاد شد؛ قطعاً در نمایشگاه امسال هم این اتفاق راتکرار خواهی کرد؛ما تلاش

خواهیم کرد پاویوونی برای ایران در این نمایشگاه که امسال در شمال برزیل برگزار خواهد شدرا درنظر بگیریم.

سفیر ایران در برزیل با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در حوزه‌های جدید اقتصادی ورود به موضوع گردشگری را مورد توجه قرار داد و با اشاره به شکل گیری کمیسیون گردشگری و ورزشی اتاق مشترک گفت: ما باید بتوانیم در سبد ارزهای خارجی برای رئال برزیل جایی پیدا کنیم که در عرصه گردشگری کارهای بسیار خوبی می‌توان انجام داد چرا که طبق تحقیقات هر گردشگر برزیلی ۳ برابر گردشگر اروپایی هزینه می‌کند.

بخوانید…..
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.