تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر : 140350

سی تی آنژیوگرافی روشی غیرتهاجمی و ایمن برای شناسایی مشکلات قلبی

سی تی آنژیوگرافی روشی غیرتهاجمی و ایمن برای شناسایی مشکلات قلبی

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت بیش از 40درصد مرگ و میرها به دلیل انواع مشکلات قلبی رخ می دهد. در این زمینه شناسایی انواع بیماری های قلبی از اهمیت بالایی برخوردار است که یکی از این روش ها سی تی آنژیوگرافی است.(گزارش دارد)

یک متخصص قلب گفت: يكي دیگر از روش هاي مناسب برای تشخيص بيماري‌هاي قلبي، سي تي آنژیو گرافی قلب است كه به عنوان يك روش غير تهاجمي و دقيق شناخته می‌شود. این سیتی (CTA) نوعی تصویربرداری پزشکی بوده که شریان‌های اطراف قلب را بررسی می‌کند.
دکتر یزدانی افزود: سی تی آنژیوگرافی قلب به افرادی که به مشکلات قلبی مختلفی دچار هستند توصیه می‌شود. معمولا اگر شما به بیماری شریان کرونری مبتلا باشید، این احتمال وجود دارد که پزشک متخصص سیتی آنژیو قلب را به شما پیشنهاد کند. با کمک این سی تی، پزشک متخصص علائم اولیه بیماری‌های قلبی را قبل از بروز مشکلات جدی تشخیص می‌دهد. بنابراین درمان بیماری بسیار سریع‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

گفتنی است این روش تشخیصی به تازگی در بیمارستان امام خمینی ره کرج مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به اینکه در استان های همچوار مانند قزوین و زنجان نیز این روش تشخیصی ارائه نمی شود می تواند پذیرای بیماران از استان البرز و استان های همجوار باشد.

بخوانید…

منبع: صدا وسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.