تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 29195

لایحه 30هزارمیلیاردی بودجه 99 شهرداری ارائه شد/پیش‌بینی افزایش 25درصدی حقوق کارکنان شهرداری

لایحه 30هزارمیلیاردی بودجه 99 شهرداری ارائه شد/پیش‌بینی افزایش 25درصدی حقوق کارکنان شهرداری

لایحه ۳۰هزارمیلیاردی بودجه ۹۹ شهرداری ارائه شد/پیش‌بینی افزایش ۲۵درصدی حقوق کارکنان شهرداری

شهردار تهران با حضور در صحن شورای شهر تهران لایحه بودجه ۹۹ شهرداری تهران با رقم ۳۰هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را به شورا ارائه کرد و در خصوص اولویت‌های این بودجه توضیحاتی را مطرح کرد.

لایحه 30 هزار میلیاردی بودجه 99 شهرداری ارائه شد/پیش‌بینی افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان شهرداری – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پیروز حناچی در جریان صدونودوپنجمین جلسه شورای شهر تهران با توجه به فرارسیدن ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: این ایام و همچنین یاد و خاطره امام و شهدا را در پنجمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی گرامی می‌داریم.

وی افزود: مطابق قولی که داده بودیم پس از متمم بودجه 98، لایحه بودجه 99 شهرداری تهران امروز تقدیم شورای شهر تهران خواهد شد و مطابق برنامه مصوب شورا در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران با اشاره به مهمترین نکات در رابطه با لایحه بودجه 99 شهرداری تهران گفت: در کل این لایحه 25 درصد نسبت به بودجه 98 شهرداری تهران به‌انضمام متمم بودجه افزایش یافته است.

حناچی راجع به سقف لایحه بودجه 99 شهرداری تهران گفت: میزان درنظر گرفته‌شده برای بودجه سال آینده 30 هزار و 200 میلیارد تومان است که این رقم با توجه به شرایط اقتصادی موجود و بهبود شاخص‌ها و همچنین تلاش برای رونق اقتصادی در سال آینده در نظر گرفته شده است و ما تلاش خواهیم کرد در این شرایط بد اقتصادی آن را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم.

وی همچنین گفت: بودجه عمرانی در سال آینده 43 درصد نسبت به سال جاری و هزینه‌های آن کمتر از 24 درصد نسبت به بودجه 98 شهرداری تهران افزایش یافته است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: منابع و درآمد بودجه‌ای از 34 درصد 98 به 37 درصد افزایش یافته است و جمع درآمدها 15 هزار و 922 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که حدود 40 درصد نسبت به سال 98 با احتساب متمم بودجه افزایش یافته است.

حناچی تصریح کرد: مصارف و هزینه‌های بودجه و تملک دارایی‌ها در لایحه بودجه 99، 43 درصد رشد نسبت به بودجه 98 خواهد داشت، همچنین برای بازپرداخت دیون و بدهی‌ها 4 هزار و 472 میلیارد تومان در لایحه بودجه 99 شهرداری تهران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین در بودجه 99 شهرداری 109 پروژه با اعتبار 10 هزار و 300 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شهردار تهران با اظهار اینکه برای نخستین بار در بودجه شهرداری تهران در مقیاس محلی تعریف شده است گفت: یکی از خصیصه‌های بودجه 99 شهرداری همین مسئله است که با اولویت‌بندی به این موضوع توجه شده است. همچنین در لایحه بودجه 99 شهرداری، توسعه خطوط حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه خطوط 6 و 7 مترو، اشاره شده است.

حناچی ادامه داد: توجه به پایانه‌های مترو و اختصاص 3 هزار و 400 میلیارد تومان و همچنین خرید اتوبوس‌ها با رقم 500 میلیارد تومان از دیگر نکات بودجه 99 شهرداری تهران محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: 400 میلیارد تومان نیز برای پیاده‌روها در سال 99 پیش‌بینی شده است. مبلغ 300 میلیارد تومان نیز برای "خیابان کامل" در لایحه بودجه 99 در نظر گرفته شده است، علاوه بر آن نیز حدود 500 میلیارد تومان برای آسفالت معابر و بزرگراه‌ها در سطح شهر تهران در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

شهردار تهران گفت: در حوزه شهرسازی و معماری و پروژه‌های توسعه‌ای 2 هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است و برای 15 پروژه نیز حدود 855 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، علاوه بر آن به پروژه بارآفرینی و احداث 5 میدان‌گاه در سال آینده توجه ویژه‌ای در بودجه شده است که از آن جمله می‌توان به میدان‌گاه‌های امیرکبیر، یافت‌آباد، طغرل و توسعه باغ هنر در اراضی عباس‌آباد اشاره کرد.

حناچی به احداث مجتمع‌های ایستگاهی و TOD با رقم 640 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موارد در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز 533 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در قالب توسعه قطب گردشگری، راه‌اندازی دو گرمخانه مرکزی در پایتخت، توسعه راسته فرهنگی، تکمیل پروژه مهندسی برج میلاد و همچنین پروژه تهران1400 هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات شهری نیز اعتباری حدود 500 میلیارد تومان برای احداث بوستان‌های جدید از جمله چهارباغ ایرانیان،‌ احداث فاز دوم بوستان ولایت، توافق برای احداث بوستان جدید در محدوده پادگان 06 در پی توافق با مسئولان مربوطه و همچنین تکمیل پروژه‌های بوستان‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تملک باغات و احداث بوستان‌های جدید در مناطق 7، 8، 10، 11، ‌12، 14، 16 و 17 یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران در سال آینده خواهد بود که رقم 200 میلیارد تومان در این زمینه در بودجه 98 پیش‌‌بینی شده است که علاوه بر آن برای بهبود و ارتقای پسماند 100 میلیارد تومان در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

شهردار تهران درباره مسئله ایمنی و مدیریت بحران و حساسیت‌های مدیریت‌های شهری گفت: در این حوزه نیز هزار میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی پیش‌بینی شده است، علاوه بر آن نیز حدود 716 میلیارد تومان نیز برای تکمیل پایگاه‌های مدیریت بحران و احداث پایگاه‌های جدید در سال آینده پیش‌بینی شده است.

حناچی در خصوص مسئله توسعه و مدیریت هوشمندسازی در پایتخت گفت: در این بخش نیز 200 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه به افزایش حقوق و مزایای پرسنل شهرداری تهران پرداخت و اعلام کرد: 790 میلیارد تومان برای بازنشستگی و بازخرید 3 هزار و 412 پرسنل در شهرداری تهران در نظر گرفته شده است، علاوه بر آن افزایش 25درصدی حقوق پرسنل در لایحه بودجه 99 شهرداری تهران پیش‌بینی شده است.

شهردار تهران تصریح کرد: از لایحه بودجه 99 شهرداری تهران 47 درصد از آن عمرانی، 38 درصد هزینه‌ای و 15 درصد تملک و دارایی خواهد بود، ضمن اینکه فعالیت‌های عظیمی در حوزه اجتماعی برای نخستین بار در شهر تهران عملیاتی خواهد شد.

حناچی گفت: همچنین احداث یادمان سردار شهید قاسم سلیمانی و علاوه بر آن احداث یادمان هموطنان در پرواز اوکراین از موضوعاتی است که در لایحه بودجه 99 شهرداری تهران طی مسابقه‌ای انجام خواهد گرفت.

وی با اظهار اینکه افزایش نشاط اجتماعی به‌طور عموم در طول سال و به‌ویژه نوروز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد گفت: طبق برنامه‌ریزی پروژه استاد معین فردا به بهره‌برداری خواهد رسید، علاوه بر آن تا پایان سال پروژه گیشا به بهره‌برداری خواهد رسید.

حضور شهردار تهران در شورای شهر برای ارائه لایحه بودجه 99 شهرداریهاشمی: بودجه 99 شهرداری تهران انقباضی بسته نمی‌شود

انتهای پیام/+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.