تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 28684

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس: دولت به‌جای افزایش وام خرید ‌برای مردم مسکن ارزان‌قیمت بسازد

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس: دولت به‌جای افزایش وام خرید ‌برای مردم مسکن ارزان‌قیمت بسازد

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس: دولت به‌جای افزایش وام خرید ‌برای مردم مسکن ارزان‌قیمت بسازد

گروه استان‌ها ـ نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش وام خرید مسکن در شرایط کنونی تأثیری در خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد جامعه نداشته و دولت به‌جای این کار، مسکن ارزان‌قیمت برای مردم بسازد.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس: دولت به‌جای افزایش وام خرید ‌برای مردم مسکن ارزان‌قیمت بسازد – اخبار استانها –

سیداحسن علوی، نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج، با اشاره به وضعیت نگران‌کننده مسکن اظهار داشت: متأسفانه در چندسال گذشته ساخت و ساز در سطح کشور کاهش و وزارت راه و شهرسازی نیز نتوانسته به تعهدات خود جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: اخیراً دولت نیز تصمیم به ساخت 900 هزار واحد مسکن در کشور گرفته که عملیات اجرایی 400 هزار واحد را آغاز کرده و از سویی دیگر نیز قرار بر پرداخت و افزایش وام خرید مسکن مطرح شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ساخت 400 هزار واحد مسکن تا پایان دولت فعلی دور از انتظار است، تصریح کرد: پرداخت وام بیش از 200 میلیون تومانی با بازپرداخت ماهیانه 2 میلیون تومان برای کارگر و قشر متوسط به پایین امکان‌پذیر نبوده و سؤال اینجاست چه کسی توانسته این میزان وام با سود بالا را پرداخت کند؟!

وی گفت: انتظار می‌رفت دولت به‌جای افزایش وام خرید مسکن، تسهیلات ارزان‌قیمت‌تر با بازپرداخت طولانی‌تر برای جوانان در نظر می‌گرفت چرا که افرادی که دارای فقر معیشت و مشکل داشته، توانایی پرداخت این وام را ندارند.

فهرست متقاضیان واجد شرایط طرح ملی مسکن اعلام شد/ ارسال پیامک از 14 بهمنافزایش وام مسکن قیمت‌ها را افزایش می‌دهد

علوی بیان کرد: بنده معتقدم افزایش وام خرید مسکن در شرایط کنونی تأثیری در خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد جامعه نداشته و با مشکل روبه‌رو می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت به‌جای افزایش وام خرید مسکن، زمین رایگان و مصالح و مسکن ارزان‌قیمت برای مردم بسازد نه اینکه وام با سود بالا پرداخت کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود دو میلیون و 800 واحد تا 3 میلیون و 400 هزار واحد مسکنونی خالی در کشور وجود داشته و این وضعیت سبب می‌شود که به‌دلیل بی‌نظارتی دولت، عده‌ای سودجو و سوداگران به‌موقع قیمت‌ مسکن را افزایش داده و از شرایط سوءاستفاده می‌کنند.

علوی یادآور شد: در حال حاضر قیمت مسکن تمام شده، ساخت و ساز و مصالح گران شده اما نباید هر متراژ مسکن بیشتر از 2 میلیون تومان برای متقاضیان تمام شود در حالی‌که با این شرایط، باید متری 4 تا 5 میلیون تومان پول پرداخت کنند.

انتهای پیام/481/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.