تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
کد خبر : 91882

کابینه پیشنهادی سیزدهم و جو مثبت بهارستان/عکس و اطلاعات

کابینه پیشنهادی سیزدهم و جو مثبت بهارستان/عکس و اطلاعات

صلاحیت وزرای کابینه سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی در حالی فردا در مجلس بررسی خواهد شد. که براساس مجموع اظهارات نمایندگان.دیدگاه مثبت و قابل قبولی درباره برنامه‌های وزرای پیشنهادی بر جو بهارستان حاکم است. که نشان دهنده تعامل دوقوه به منظور تسریع در بهبود شرایط کشور است.

اسامی ۱۹ وزیر پیشنهادی آیت الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری ۲۰ مردادماه به مجلس اعلام شد.

با توجه به پایان ساعات کاری نمایندگان. اعلام وصول رسمی آن از سوی «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس، روز شنبه ۲۳ مرداد در جلسه علنی بهارستان صورت گرفت.

پس از این و بر اساس قانون، وزرای پیشنهادی با حضور در کمیسیون های مختلف. فراکسیون‌ها و مجامع استانی مجلس دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و اولویت های خود در اداره وزارتخانه را به اطلاع و استماع نمایندگان مجلس رساندند.

این برنامه فشرده پس از نزدیک به ۳۰۰ نشست کمیسیون‌ها با حضور وزاری پیشنهادی. روز سه شنبه به پایان رسید.

جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهوری از فردا شنبه- با بررسی صلاحیت «حسین باغگلی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش. قرائت گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره وی، آغاز می‌شود.

این جلسات براساس اعلام هیات رییسه جلسات بررسی صلاحیت به صورت دو شیفت برگزار خواهد شد و این جلسات بدون نطق میان دستور تا روز سه شنبه ادامه می یابد.

کابینه پیشنهادی سیزدهم

پس از پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، رای گیری کلی برای وزرای پیشنهادی در جلسه علنی انجام می‌شود که تاکنون تصمیم بر برگزاری این رای گیری به صورت الکترونیکی بوده است. پس از پایان رای گیری نتایج رای نمایندگان مجلس به هریک از وزرای پیشنهادی اعلام خواهد شد.

گرچه پیش بینی آرای نمایندگان با توجه به اهمیت بررسی صلاحیت وزرا، امکان پذیر نیست اما می‌توان بر اساس گفت و گوهای متعدد رسانه‌ها با نمایندگان کمیسیون‌های مختلف از یک سو و همسویی سیاسی و فکری بسیاری از نمایندگان با رییس جمهوری و وزرای پیشنهادی وی، برداشت‌های مثبت و قابل قبول از دیدگاه نمایندگان به کلیت کابینه پیشنهادی سیزدهم داشت.

بیشتر بخوانید:

نمره قبولی وزرای جوان پیشنهادی در اظهارات نمایندگان

گمانه زنی‌های رسانه ای درباره رای اعتماد به کابینه

شتاب برای حل مشکلات کشور

خبر بد در مورد کابینه پیشنهادی رئیسی

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.