تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۹:۴۹
کد خبر : 37538

گزارش|اسرائیل گرفتار در بن‌بست سیاسی؛ احتمال چهارمین انتخابات پیاپی هم بعید نیست

گزارش|اسرائیل گرفتار در بن‌بست سیاسی؛ احتمال چهارمین انتخابات پیاپی هم بعید نیست

گزارش|اسرائیل گرفتار در بن‌بست سیاسی؛ احتمال چهارمین انتخابات پیاپی هم بعید نیست

عدم کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان معضلی است که رژیم صهیوینستی را در بن بست سیاسی گرفتار کرده و این رژیم طی یک سال و نیم گذشته توان تشکیل دولت را نداشته است حالا در آستانه سومین انتخابات متوالی باز هم آن شرایط در حال تکرار است.

گزارش|اسرائیل گرفتار در بن‌بست سیاسی؛ احتمال چهارمین انتخابات پیاپی هم بعید نیست – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که روز 2 مارس 2020 (12اسفند1398) قرار است انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی برگزار شود براساس نظرسنجی های موجود چینش بین احزاب راست و چپ به همچون دو انتخابات گذشته است و در حال حاضر هیچ یک از دو ائتلاف راست و چپ اکثریت کرسی های کنست را در اختیار ندارند. با این شرایط به نظر می رسد در این انتخابات هم نتیجه دو انتخابات قبل تکرار شود.

وضعیت کرسی های ائتلاف چپ ها و میانه ها

براساس نظرسنجی های انجام شده از نیمه فوریه 2020 در سرزمین های اشغالی، چپگرایان و میانه ها که مجموعه ای از احزاب «کار» ، «گیشر» ، «مرتز» ، «فهرست مشترک عربی» و ائتلاف «کاحول-لاوان(«آبی-سفید» )هستند بین 54 تا 56 کرسی به دست آورده اند و مجموع این ائتلاف بین 2 تا 5 کرسی کمتر از ائتلاف راستگرایان به دست آورده اند. ائتلاف چپگرایان و میانه ها که بخشی از آنها راستگرایان قدیمی هستند که صرفا به دلیل اختلاف با نتانیاهو دراین جناح قرار گرفته اند از زمان برگزاری انتخابات دوم متوالی کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی در 17 سپتامبر 2019 همواره در تمام نظرسنجی ها از راستگرایان بالاتر بوده اند و در 3 هفته گذشته این جایگاه را دوباره به راستگرایان داده اند.

کرسی های راستگرایان و مذهبی های تندرو

در نظرسنجی های موجود طی 3 هفته گذشته در سرزمین های اشغالی راستگرایان که مجموعه ای از احزاب «لیکود» ، «راست جدید» ، «یهودیان توراتی» و «شاس» هستند بین 56 تا 59 کرسی به دست آورده اند. راستگرایان از انتخابات 17 سپتامبر از چپگرایان کرسی های کمتری را داشتند، اما با تحولاتی که در عرصه فلسطین رخ داد و کمک هایی که دونالد ترامپ به نتانیاهو کرد، دوباره در 3 هفته منتهی به انتخابات به صدر بازگشته اند و احتمالاً در انتخابات نیز بتوانند بر رقیب خود غلبه کنند.

عدم کسب رأی اکثریت

با آنچه در بالا به آن اشاره کردیم ، براساس آخرین نظرسنجی های انجام شده در سرزمین های اشغالی طی 3 هفته گذشته ، تعداد کرسی های راستگرایانِ همراه نتانیاهو بین 56 تا 59 کرسی و تعداد کرسی های چپگرایان و میانه ها که رقیب نتانیاهو محسوب می شود بین 54 تا 56 کرسی بوده است. از آنجا که یک ائتلاف باید بتواند نصف به علاوه یک کرسی یعنی 61 کرسی از کرسی های کِنِسِت را به دست آورد تا دولت را تشکیل دهد، درحال حاضر همچون دو انتخابات آوریل و سپتامبر 2019 هیچ یک از ائتلاف های موجود نمی توانند بیش از نصف به علاوه یک کرسی را به دست آورند و در این حالت بازهم صهیونیست ها خود را باید برای یک انتخابات جدید حاضر کنند.

نتانیاهو، عامل بن بست سیاسی

آنچه سبب شده رژیم صهیونیستی نتواند بیش از یک سال و نیم تشکیل دولت دهد نتیجه عدم کارآیی ساختار سیاسی این رژیم است که با سیاست ها و قدرت طلبی های روزافزون نتانیاهو و همکاری هایی است که دونالد ترامپ در راستای بالا بردن جایگاه متنزل او انجام داده است. مسئله ای که عامل اصلی اختلاف بین تمام احزاب موجود است و بدون وجود آن شاید احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی را به ائتلاف های کوتاه مدت برساند.

انتخابات رژیم صهیونیستی و تبلیغات کثیف؛ آخرین رقابت‌های نتانیاهو و گانتسنظرسنجی انتخاباتی در رژیم صهیونیستی؛ ادامه پیشتازی نتانیاهو بر ژنرال گانتس

جمع بندی

با شرایط موجود صهیونیست ها اگر 10 انتخابات هم برگزار کنند باز هم نخواهند توانست دولت تشکیل دهند و تشکیل هر دولتی هم با این وضعیت عمر آن دولت را کوتاه خواهد کرد یا نتانیاهو باید از این عرصه کنار رود تا احزاب دیگر به ائتلاف برسند یا آنکه سیستم و ساختار انتخابات رژیم صهیونیستی باید تغییر کند تا آنها بتوانند یک دولت جدید داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.