تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۰۸
کد خبر : 52291

آخرین اخبار کرونا|‌ جانفشانی کادر درمانی در محروم‌ترین استان / برقراری آرامش نسبی در بیمارستان‌ها / مردم در خانه بمانند + فیلم

آخرین اخبار کرونا|‌ جانفشانی کادر درمانی در محروم‌ترین استان / برقراری آرامش نسبی در بیمارستان‌ها / مردم در خانه بمانند + فیلم

آخرین اخبار کرونا|‌ جانفشانی کادر درمانی در محروم‌ترین استان / برقراری آرامش نسبی در بیمارستان‌ها / مردم در خانه بمانند + فیلم

گروه استان‌ها ــ این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است.

آخرین اخبار کرونا|‌ جانفشانی کادر درمانی در محروم‌ترین استان / برقراری آرامش نسبی در بیمارستان‌ها / مردم در خانه بمانند + فیلم – اخبار استانها –

به گزارش‌ ‌گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده است ‌که بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به‌سرعت به‌دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل بگیرد و هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.‌‌‌

جدیدترین اخبار کرونا در ایران را در ادامه مشاهده می‌کنید:

10:18| وضعیت بازار سنندج در روزهایی کرونایی‌

برخی‌ از شهروندان و بازاریان بدون توجه به ویروس کرونا، این روزها را در خارج از قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند. گرچه ویروس کرونا زندگی عادی تمامی شهروندان را مختل کرده و برخی از بازاریان مغازه‌های خود را به علت مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی شهروندان تعطیل و در خانه مانده‌اند اما برخی‌ها بی‌توجه به این بیماری، این روزها را در خارج از قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند.

9:56| اسامی 4 محلول ضدعفونی غیرمجاز اعلام شد

در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان سیستان و بلوچستان تلاشی همه‌جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده است و تقریباً همه مردم به‌نحوی درگیر موضوع هستند.

9:44| اقدامات سپاه البرز در روزهای کرونایی‌

سپاه پاسداران و بسیج مردمی در روزهای کرونایی در حال خدمات رسانی به مردم هستند وبه تازگی در البرز راهیان نور مجازی برای استفاده علاقه مندان راه اندازی شد.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مردمی بسیج همیشه در حوادث مختلف حضور پر رنگ و موثری داشته اند.

9:37| تجلی عشق و ایثار در نقاهتگاه بهشت

نقاهتگاه بهشت این روزها میزبان تعدادی از بیماران بهبود یافته کرونایی است، بیمارانی که با پشت سر گذاشتن دوره درمان در بیمارستان، دوران نقاهت خود را در این مکان پشت سر می‌گذارند تا آماده بازگشت به خانه‌های خود شوند.

9:13| بومی‌سازی پروتکل بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا در قزوین‌

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت:‌ به منظور مبارزه مؤثرتر با بیماری کووید-19 پروتکل بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین بومی‌سازی می‌شود.

8:55| شهید دکتر ‌فرهاد در راه خدمت به مردم به آرزویش رسید

شهید دکتر مجید فرهاد نخستین پزشک شهید مدافع سلامت در منطقه کاشان است که چند روز پیش در گلزار شهدای شهرستان کاشان در کنار شهدای مدافع حرم این منطقه آرام گرفت.

8:37| خدمات بی‌دریغ کادر درمانی در محروم‌ترین استان ایران

این روزها با شیوع ویروس کرونا بیمارستان‌ها به خط مقدم مبارزه تبدیل شده و در این میان اما کادر درمانی در سیستان و بلوچستان با توجه به کمبود جدی امکانات درمانی بیش از دیگران در تلاش هستند تا خدمتی به هم استانی‌های خود برسانند و به معنای واقعی در حال جهاد هستند.

8:36| مبارزه با کرونا با شدت ادامه دارد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار از پلمب 23 واحد صنفی متخلف از پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: مردم تا شکست کامل کرونا ویروس در خانه‌های خود بمانند که امن‌ترین جا خانه است.

8:26| وضعیت گیلان از حیث کنترل اپیدمی کرونا به شرایط ثبات رسیده است

گروه استان‌ها ـ نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس انتقاداتی که به نحوه عملکرد نمایندگان در بحث مقابله با کرونا در کشور می‌شود را رد کرد و گفت: وضعیت گیلان از حیث کنترل اپیدمی کرونا به شرایط ثبات رسیده است.

8:20|آرامش نسبی در بیمارستان‌ها برقرار است

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اپیدمیک شدن کرونا در گیلان با کیت‌های مخصوص سنجش می‌شود گفت: در حال حاضر آرامش نسبی به بیمارستان‌های گیلان برگشته اما شرایط حساس است.

7:00| 10 هزار بسته غذا و تبرکی حرم امام رضا(ع) در بیمارستان‌های فارس توزیع شد

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس گفت: سرکشی به بیمارستان‌ها توسط خادمیاران رضوی و توزیع غذا و تبرکی حرم امام رضا(ع) در 44 بیمارستان استان برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.