تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
کد خبر : 84232

بازرس کل موقت وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

بازرس کل موقت وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

بازرس کل موقت وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد بازرس کل موقت وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا از استعفای بازرس کل موقت این وزارتخانه که کمتر از ۳ ماه از حضورش در این سمت می‌گذشت، خبر داد.

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری هیل، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که «استیفن آکارد» بازرس کل موقت این وزارتخانه که کمتر از 3 ماه از حضورش در این سمت می‌گذرد، از سمت خود کناره‌گیری کرده و قصد دارد به بخش خصوصی بازگردد.

پایگاه خبری هیل به نقل از این مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داده است که «دیانا شاو» که قبلاً معاون بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا بوده است، از این پس به‌عنوان بازرس کل این وزارتخانه فعالیت خواهد کرد. به گفته وی، دیانا شاو نیز همچون استفن آکارد، با عنوان موقت به این سمت منصوب خواهد شد.

استیفن آکارد در اواسط ماه مه [اواخر اردیبهشت‌ماه] پس از آن‌که «استیو لینینک» بازرس کل سابق وزارت امور خارجه آمریکا از سمت خود برکنار شد، به‌ عنوان جانشین موقت وی منصوب شد.

پس از برکناری استیو لینینک، برخی نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کردند که برکناری وی با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است.

«الیوت انگل»، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در آن زمان اعلام کرد که «استیو لینیک»، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا در حال تحقیق درباره اعلام وضعیت اضطراری در قبال ایران برای تسریع فروش سلاح به عربستان سعودی بوده است.

حدود یک سال قبل از برکناری استیو لینینک از سمت خود، دونالد ترامپ در نامه‌ای به کمیته‌های کنگره ضمن اعلام وضعیت اضطراری به دلیل تشدید تنش‌ها با ایران از اختیارات ویژه خود برای تسریع فروش بیش از 8 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی استفاده کرده بود.

این مسئله با مخالفت‌های عمده‌ای روبه‌رو شد و هر دو مجلس آمریکا قطعنامه‌هایی را برای لغو این تصمیم به تصویب رساندند. ترامپ مردادماه سال گذشته مصوبه کنگره را وتو کرد.

چرا ترامپ بازرس کل وزارت خارجه آمریکا را اخراج کرد؟ترامپ بازرس کل وزارت خارجه آمریکا را اخراج کرد

انتهای پیام/.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.