تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۸:۲۵
کد خبر : 55996

تسلیت علی دارابی برای درگذشت حسن انوشه

تسلیت علی دارابی برای درگذشت حسن انوشه

تسلیت علی دارابی برای درگذشت حسن انوشه

علی دارابی در پی درگذشت نویسنده و مترجم نام آشنا حسن انوشه، پیامی را منتشر کرد.

تسلیت علی دارابی برای درگذشت حسن انوشه – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی در پی درگذشت نویسنده و مترجم نام آشنا استاد حسن انوشه، یادداشتی را منتشر کرد. حسن انوشه، نویسنده و مترجم نام آشنای ایرانی ظهر دیروز 23 فرودین دعوت حق را لبیک گفت و چشم از جهان فرو بست.

متن یادداشت معاون استان‌های رسانه ملی بدین شرح است:

با نهایت تاسف و تأثر «استاد حسن انوشه» نویسنده، پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی درگذشت؛ درگذشت ایشان را به خانواده گرامی‌شان و اهالی فرهنگ و ادب تسلیت عرض می‌کنیم. این چهره فرهنگی که عمر خود را در حوزه ایران‌شناسی و تاریخ و زبان و ادب فارسی صرف کرد، به علت بیماری سرطان ظهر امروز در سن 76 سالگی در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

پیام‌های تسلیت به مناسبت درگذشت حسن انوشه/ کتابخانه تخصصی استاد میزبان اندیشمندان و پژوهشگران بودپیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حسن انوشه

دارابی در ادامه به برخی آثار سترگ مرحوم انوشه اشاره کرده و آورده است: ترجمه و نگارش آثاری همچون تاریخ ایران کیمبریج: از ظهور اسلام تا آمدن دولت سلجوقیان؛ از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان؛ از آمدن سلجوقیان تا فروپاشی دولت ایلخانان، تاریخ سیستان، ایران و تمدن ایرانی، تاریخ غزنویان (جلد اول و دوم)، تاریخ تمدن: عصر ولتر، ویلیام جیمز دورانت، آریل دورانت، ایران در سپیده دم تاریخ و گزیده نوروزنامه حکیم عمرخیام نیشابوری از جمله این آثار هستند. روانش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.