تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
کد خبر : 150904

راه اندازی مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی البرز

راه اندازی مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی البرز

مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی البرز با هدف ایجاد یک شبکه پویا برای توسعه هوش مصنوعی و کاربرد آن در سلامت و جلب مشارکت نخبگان و علاقه‌مندان به این حوزه راه اندازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه چندین طرح تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی در علم پزشکی و سلامت در دست اقدام است گفت:
در اولین همایش کشوری میان رشته‌ای دندانپزشکی ۱۰ طرح توسط اساتید و متخصصان این حوزه مطرح و بررسی شد. صیادی افزود: پروژه هوش مصنوعی با موضوع آمبولی در مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی کرج و پروژه هوش مصنوعی در بخش آندوسکوپی در مجتمع آموزشی و درمانی امام علی (ع) از جمله طرح‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی البرز است.
او با دعوت از فرهیختگان و‌نخبگان استان افزود:
علاقه مندان به این حوزه می توانند با مراجعه نشانی دبیرخانه هوش مصنوعی به نشانی https://ai.abzums.ac.ir/ همکاری و مشارکت در طرح‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف سلامت ثبت نام کنند.
صیادی افزود:
هوش مصنوعی می‌تواند به پردازش داده‌های پزشکی کمک کند و به متخصصان پزشکی بینش‌های مهمی بدهد و  نتایج سلامتی و تجربیات بیمار را بهبود بخشد.
وی نیز گفت:
در حال حاضر، رایج ترین کاربرد  هوش مصنوعی در تنظیمات پزشکی، پشتیبانی تصمیم گیری بالینی و تجزیه و تحلیل تصویربرداری است و دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز در این زمینه پیشقدم است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
بخوانید…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.