شیوه عجیب گرانی کالاها در کشور

وقتی که دولت و بخش خصوصی بر سر قیمت یک کالا به توافق نمی رسند، یکی از رایج ترین شیوههای افزایش قیمت آن کالا در
کشور، کمیاب و نایاب شدن و به دنبال آن گرانی است.
وقتی که دولت و بخش خصوصی بر سر قیمت یک کالا به توافق نمی رسند، یکی از رایج ترین شیوههای افزایش قیمت آن کالا در
کشور، کمیاب و نایاب شدن و به دنبال آن گرانی است.

براین اساس حدود یکماهی که رب گوجه فرنگی در فروشگاه ها کمیاب و به دنبال همین مسأله قیمت آن افزایش یافت و نرخ این کالا از ٣٢
تا ٣٨ هزار تومان به ۴۵ هزار تومان رسید.
در این راستا یکی از مغازه داران گفت: شرکتهای تولیدی منتظر تعیین قیمت رب گوجه فرنگی از سوی ستاد تنظیم بازار هستند و به
همین جهت عرضه آن را کاهش داد.
در نهایت نیز اواخر هفته جاری، وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به سازمان حمایت با افزایش قیمت این کالا به ۴۵ هزار تومان موافقت کرد.
ماجرایی که تکرار می شود…
این اولین باری نیست که چنین اتفاقی در بازار کالاهای مصرفی خانوار رخ می دهد و تقریبا می توان گفت که شگرد تولیدکنندگان این محصولات
برای افزایش نرخ کالاها همین کار است، به طوری که وقتی کارخانجات و دولت برای سر افزایش قیمت کالایی به توافق نمی رسند، بلافاصله
شرکت ها،عرضه تولیدات خود را به بازار کاهش می دهند و قیمت کالا به دلیل کاهش عرضه، روند افزایشی پیدا می کند به عبارتی می توان
گفت که کارخانجات تولیدی از این شیوه برای تحت فشار قرار دادن دولت استفاده می کنند.
اما زمانی که دولت با افزایش قیمت کالا موافقت می کند، بلافاصله عرضه آن نیز در بازار زیاد می شود!
در فروردین ماه امسال که عرضه روغن نباتی نیز محدود و قیمت آن به شدت افزایش یافته بود، یکی از فروشندگان روغن گفته بود: چند
روزی است که عرضه روغن کاهش یافته و ما ناچار شدهایم قیمتها را بالا ببریم.
این فروشنده عنوان کرده بود که قیمت روغن را تا ٨٠ درصد گران کردهاند.
وی اضافه کرده بود: این شرکتها به دنبال افزایش قیمت روغن هستند و به همین دلیل کالا به مغازهها عرضه نمیکنند.
فروشنده دیگری عنوان کرده بود که اکثر شرکتهای تولیدکننده روغن عرضه این محصول به مغازهها را محدود کردهاند و فقط دو شرکت در حال حاضر
به مغازهها روغن میدهند که یکی از این شرکتها نیز در کنار روغن مغازه دار را مجبور به خرید محصولات دیگر از جمله تن ماهی نیز میکند.
دعوای بین دولت و بخش خصوصی که مصرف کنندگان را قربانی می کند
به نظر می رسد این شیوه بیشتر از هر کسی به مصرف کنندگان آسیب می زند و آنها را تحت فشار قرار می دهد به طوری که مصرف کننده ناچار
می شود حتی در زمانی که قیمت کالا رسما افزایش نیافته اما عرضه آن محدود شده است،
بیشتر بخوانید:
برچسب ها :آوا البرزخبر ، روغن ، شیوه ، قیمت کالاها ، گرانی کالاها
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.








ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0