تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر : 52887

صالحی‌امیری: سال 99 تداوم برنامه‌های 98 خواهد بود/ امسال شفاف‌تر عمل خواهیم کرد

صالحی‌امیری: سال 99 تداوم برنامه‌های 98 خواهد بود/ امسال شفاف‌تر عمل خواهیم کرد

صالحی‌امیری: سال ۹۹ تداوم برنامه‌های ۹۸ خواهد بود/ امسال شفاف‌تر عمل خواهیم کرد

رئیس کمیته ملی المپیک برنامه‌های این کمیته در سال ۹۹ را تداوم برنامه‌های سال گذشته عنوان کرد.

صالحی‌امیری: سال 99 تداوم برنامه‌های 98 خواهد بود/ امسال شفاف‌تر عمل خواهیم کرد – اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رضا صالحی امیری در ابتدای نشست اینترنتی با خبرنگاران اظهار داشت:در سال 98 دنبال ادامه استراتژی سال 97 بودیم و اساس آن یک برنامه 15 محوری بود و بر اساس آن پیش رفتیم و سال 99 تداوم برنامه‌های سال 98 خواهد بود.

وی افزود: بحث انسجام و همدلی در مجموعه ورزش اهمیت زیادی داشت و به صورت جدی آن را در سال 98 دنبال کردیم. الان بین ارکان ورزش، وزارت ورزش، کمیته، فدراسیون‌ها و رسانه‌ها که رکن ورزش هستند، انسجام و همدلی است. محور دوری از حاشیه بود و مبنا بر این بود که شرایط جدیدی را فراهم کنیم که هیچ حاشیه‌ای نباشد.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: ستاد عالی بازی‌ها ایجاد تک‌صدایی در مدیریت ورزش بین ما و وزارت ورزش بود که اولین جلسه فردا سه‌شنبه با محوریت وزیر ورزش و عضویت بنده خواهد بود. هدف از ستاد عالی بازی‌ها سیاست‌گذاری واحد در ورزش است. این شرایط طی دو سال گذشته پاسخ داد و برای بازی‌های آسیایی و جوانان و … این همدلی را داشتیم که برای المپیک ادامه خواهد داشت. در ذیل این ستاد، ستاد عملیاتی در کمیته با حضور نصرالله سجادی وجود دارد.

صالحی‌امیری عنوان کرد: بحث دیپلماسی ورزشی نیز مورد توجه بود و بیش از 100 جلسه با مقامات ارشد اعم از IOC و OCA و فدراسیون‌های جهانی داشتیم و تلاش کردیم تهدیدها کاهش یابد. از جمله در جودو که بخش زیادی از فرصت فعالیت‌های ما را به خود گرفت. ویزر رئیس فدراسیون جهانی این رشته با اهداف سیاسی عمل کرد و ما تلاش کردیم تا از حقانیت ورزش ایران دفاع کنیم و تعلیق را بشکنیم. دادگاه 20 فروردین بود که فعلاً به تاخیر افتاده است.

وی گفت: در سال 98 محدودیت‌های مالی وجود داشت و در بحث بودجه با چالش رو‌به‌رو بودیم که اول به دلیل تحریم‌ها بود. هزینه تجهیزات اعزام‌ها و اردوها نیازمند ظرفیت‌ها بود . ما به هدف‌گذاری در بودجه رسیدیم و صد درصد تعهدات خود را انجام دادیم. ما در حد توان و امکانات و منابع به فدراسیون‌ها توجه کردیم، ولی باور داریم نیاز فدراسیون‌ها به منابع بیشتر است. همچنین شفافیت مالی برای ما اهمیت داشت و باید همه اطلاعات و منابع را به صورت شفاف در اختیار مردم قرار بدهیم. در سال 99 شفاف‌تر عمل خواهیم کرد و این یکی از اصول ما است.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: مسئله مهم بعد از موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک که یک ضرورت بود، هدف‌گذاری برای احداث ساختمان جدید با 8 هزار متر در خور شأن ایران و با استانداردهای جهانی است. این موزه با 3 هزار وسیله آغاز به کار کرده و قهرمانان زیادی با ورزش آشتی کرده‌اند. همه تحولات فرهنگی در موزه به عنوان قطب فرهنگی شکل می‌گیرد. ما پیشنهاد دادیم که ورزشگاه شهید شیرودی به عنوان موزه ورزش با همین ساختار و فیزیک معرفی و بازسازی شود و جمعیت زیادی از آن بازدید کنند و هم درب مجموعه باز و قابل دیدن باشد.با وزیر ورزش جلسه داشتیم و عده‌ای صاحب نظران دنبال فعال کردن آن هستند. امیدواریم یک فضای جدید ایجاد و قابل ارائه برای گردشگران خارجی باشد.

صالحی امیری در ادامه این نشست عنوان کرد: 17 کمیسیون را به عنوان اتاق فکر فعال کردیم و حدود 230 نفر در آن همکاری دارند که از اساتید و صاحب نظران هستند. خلاصه تشکیل این اتاق فکر این است که نظام تصمیم‌سازی از کمیسیون‌ها عبور می‌کند. هیچ تصمیمی را خارج از اتاق فکر نمی‌گیرم، چون دوران مدیریت فردگرایانه تمام شده و دوره مدیریت جمعی است.

واریز بودجه کمکی کمیته ملی المپیک به حساب 5 فدراسیون

ادامه دارد …

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.