تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
کد خبر : 89683

معرفی دستاوردهای هنرمندان صنایع دستی البرز آغاز شد

معرفی دستاوردهای هنرمندان صنایع دستی البرز آغاز شد

 مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز اعلام کرد که معرفی دستاوردهای هنرمندان صنایع دستی استان در قالب یک نمایشگاه دائمی آغاز شد.

فریدون محمدی روز شنبه به خبرنگاران گفت : بر این اساس در راستای حمایت و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و به همت سرپرست معاونت صنایع‌دستی محلی در اداره‌کل به منظور نمایش آثار تولیدی به  شکل دوره‌ای در اختیار هنرمندان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز عنوان کرد: پس از تهیه و انتشار فراخوان همکاری جمعی از هنرمندان اعلام آمادگی کرده و آثار خود را به منظور نمایش در فضای اختصاصی ارائه کردند.

محمدی گفت: در فاز نخست بیش از ۵۰ قلم اثر در رشته‌های مختلف از قبیل سفال، سرامیک، چهل‌تکه‌دوزی، رودوزی سنتی، احجام چوبی، چلنگری و امثال به نمایش در آمده است.
وی بیان داشت: معضل بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی از جمله دغدغه‌های اصلی هنرمندان این حوزه بوده که راه‌اندازی اولین نمایشگاه دائمی استان در سال گذشته گام مؤثری محسوب می‌شود.
محمدی  افزود: تهیه ابزار و مواد اولیه، راه‌اندازی و تجهیز فضای کارگاهی، صدور مجوز تولید، گواهی مهارت و برگزاری دوره‌های آموزشی زمینه را برای گسترش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فراهم آورده که این امر مستلزم همکاری نهادهای مربوطه است»
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: افتتاح اولین فرهنگسرای صنایع‌دستی با مشارکت شهرداری کرج در هفته‌های اخیر از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه و ترویج هنرهای سنتی محسوب می‌شود.

استان البرز دارای بیش از پنج هزار هنرمند صنایع دستی در ۷۲ رشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.