تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 29201

نمایندگانی که به‌دلیل مسائل مالی رد صلاحیت شدند به دادگاه معرفی شوند

نمایندگانی که به‌دلیل مسائل مالی رد صلاحیت شدند به دادگاه معرفی شوند

نمایندگانی که به‌دلیل مسائل مالی رد صلاحیت شدند به دادگاه معرفی شوند

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: برای جلوگیری از تخریب جایگاه مجلس، نمایندگان مشکوک به سوء‌استفاده از مسائل مالی به دادگاه معرفی شوند.

نمایندگانی که به‌دلیل مسائل مالی رد صلاحیت شدند به دادگاه معرفی شوند – اخبار سیاسی –

ابوترابی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به رد صلاحیت برخی نمایندگان با موضوع «مسائل مالی» از سوی شورای نگهبان گفت:معتقدم چنین اظهاراتی نیازمند شفاف‌سازی است تا جایگاه و شأن مجلس با چنین اظهار نظرهایی در افکار عمومی تخریب نشود.

وی با یادآوری اینکه سخنگوی شورای نگهبان در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد که برخی از نمایندگانی که برای حضور در مجلس یازدهم ثبت‌نام کرده‌اند با عنوان مسائل مالی رد صلاحیت شده‌اند، افزود: این به این معنی است که عملکرد بخشی از نمایندگان دارای ابهام است و ضروریست به هر صورت این مسئله شفاف شده و به اطلاع افکار عمومی برسد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان مشکوک به سوء استفاده از مسائل مالی برای شفاف شدن موضوع به دادگاه معرفی شوند، بیان داشت: اظهاراتی که درباره رد صلاحیت نمایندگان با موضوع مسائل مالی مطرح شده وجهه وکلای ملت را تخریب کرده است و باعث تضعیف جایگاه مجلس می‌شود.

ابوترابی تصریح کرد: مردم باید به مجلس شورای اسلامی و وکلایشان اعتماد داشته باشند و ما هم در مجلس آماده‌ایم به شفاف شدن فضا در این زمینه کمک کنیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان حتما اسنادی داشته که حکم به رد صلاحیت این افراد داده است و به آنها نیز اعلام کرده است که می‌توانند بروند و مستندات را مشاهده کنند، گفت: اعضای شورای نگهبان افرادی دین‌دار و با تقوا هستند و در بحث تائید و یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات هیچ‌گاه آخرت خود را خراب نمی‌کنند؛ شورای نگهبان در بحث تائید صلاحیت‌ها معیارهای خاصی دارد و قطعا هیچ‌گاه آنها از این معیارها عدول نمی‌کنند.

انتهای‌ پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.