تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
کد خبر : 55373

پاسخ آیت الله سیستانی به یک استفتاء درباره ماه رمضان درسایه کرونا

پاسخ آیت الله سیستانی به یک استفتاء درباره ماه رمضان درسایه کرونا

پاسخ آیت الله سیستانی به یک استفتاء درباره ماه رمضان درسایه کرونا

آیت الله سیستانی مرجع عالقدر شیعه در عراق امروز شنبه به یک استفتاء درخصوص روزه داری در ماه مبارک رمضان در سایه ادامه شیوع ویروس کرونا پاسخ دادند.

پاسخ آیت الله سیستانی به یک استفتاء درباره ماه رمضان درسایه کرونا – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، دفتر آیت الله سیستانی در بیانیه خود سوالی را به همراه پاسخ آیت الله سیستانی به شرح زیر آورده است.

"ماه مبارک رمضان نزدیک می شود و ویروس کرونا همچنان به گسترش در مناطق مختلف ادامه می‌دهد و پزشکان توصیه می‌کنند که برای احتمال کاهش ابتلا به این ویروس خطرناک در فواصل زمانی نزدیک آب بنوشید زیرا کمبود آب بدن ایمنی آن را کاهش می‌دهد و خشک بودن گلو در صورت رسیدن ویروس به آن، بستر را برای انتقال آن به دستگاه تنفسی مهیا می‌کند. این در صورتی است که نوشیدن آب می‌تواند به شستن ویروس و حرکت آن به سمت معده و از بین رفتن آن کمک کند. حال آیا روزه ماه رمضان امسال از مسلمانان به این علت ساقط می شود؟"

براساس این بیانیه، آیت الله سیستانی پاسخ دادند: "وجوب روزه داری در ماه رمضان یک تکیف فردی است و هر فردی که شروط وجوب را داشته باشد، باید صرف نظر از وجوب آن برای دیگران یا عدم وجوب آن برای آنها، روزه بگیرد."

آیت الله سیستانی افزودند: "اگر ماه رمضان آینده برای مسلمان فرا برسد و در صورت اتخاذ همه تدابیر احتیاطی، نگران مبتلا به کرونا در صورت روزه داری باشد، وجوب روزه از او نسبت به هر روزی که نگران است که اگر روزه بگیرد، مبتلا به بیماری شود، ساقط می‌شود."

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.