تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر : 67720

‌نقش‌آفرینی بندرچابهار در عرصه تبادلات بین‌المللی/ نخستین محموله گندم اهدایی هند ‌از ایران به افغانستان رسید

‌نقش‌آفرینی بندرچابهار در عرصه تبادلات بین‌المللی/ نخستین محموله گندم اهدایی هند ‌از ایران به افغانستان رسید

‌نقش‌آفرینی بندرچابهار در عرصه تبادلات بین‌المللی/ نخستین محموله گندم اهدایی هند ‌از ایران به افغانستان رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله ۵ هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان در سال ۹۹، از طریق بندر چابهار به مقصد رسید.

‌نقش‌آفرینی بندرچابهار در عرصه تبادلات بین‌المللی/ نخستین محموله گندم اهدایی هند ‌از ایران به افغانستان رسید – اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی با بیان این که قرار است محموله 74 هزار تنی گندم از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود، اظهار داشت: اولین بخش از سری جدید کمک‌های انسان دوستانه دولت هند به مردم افغانستان 27 فروردین‌ماه در بندر «شهید بهشتی» چابهار پهلو گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این محموله در قالب 203 کانتینر توسط کشتی «نگار» از شناورهای جمهوری اسلامی وارد بندر چابهار شد که بلافاصله عملیات تخلیه و بارگیری این کالا با تجهیزات استراتژیک و مدرن این بندر بزرگ اقیانوسی کلید خورد.

نخستین محموله مواد معدنی از چابهار به امارات صادر می‌شودپشت پرده انتشار خبر شدت گرفتن سفرها به چابهار؛ از شایعه تا واقعیتسیستان و بلوچستان| حوضچه و کانال بندر «شهید کلانتری» چابهار لایروبی شد

وی اضافه کرد: پس از هماهنگی با گمرک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تمامی سازمان ها و مراکز ذیربط، تمام این 203 کانتینر توسط کامیون های تدارک دیده شده از سوی متصدی حمل، ظرف 12 روز پس از تخلیه از کشتی به مرز میلک -زرنج حمل و وارد کشور افغانستان شد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تاکنون قریب به 61 کانتینر خالی از این محموله از طریق مرز زرنج- میلک به بندر شهید بهشتی چابهار بازگشته است.

آقایی تصریح کرد: بازگشت کانتینرهای خالی باقیمانده به بندر چابهار با تخلیه تدریجی محموله اهدایی از طریق مرز میلک همچنان ادامه دارد و تمامی تلاش بر این است که محموله های بعدی به صورت حمل یکسره و در کوتاهترین زمان به کشور افغانستان ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: تخلیه و حمل یک‌سره کالا از عوامل مهم افزایش ضریب بهره وری بنادر محسوب می‌شود که تسهیل و تسریع فرآیند قانونی خروج کالا، تشویق و تامین ناوگان حمل زمینی جهت انتقال کالا از بندر چابهار از شرایط تحقق این امر است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.