تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۶:۲۴
کد خبر : 17931

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ – ۰۹:۵۴ بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت

شهلا ریاحی

شهلا ریاحی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، قنادیان مسئول آسایشگاه ایران‌مهر خبر درگذشت شهلا ریاحی را تأیید کرد و گفت که آن مرحومه شب گذشته دارفانی را وداع گفته است.

عباس عظیمی مدیر عامل موسسه پیشکسوتان نیز در خصوص مراسم تشییع شهلا ریاحی گفت که منتظریم تا خانواده‌اش تصمیم بگیرند چه زمانی و در کجا این اتفاق بیفتد و ما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مرحومه شهلا ریاحی در سال های اخیر به دلیل بیماری و کهولت سن از دنیای سینما و تلویزیون فاصله گرفته بود.

مرحومه شهلا ریاحی در 17 بهمن 1305 در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا سیکل ادامه داد و در 17سالگی، بنا به خواست و راهنمایی همسرش اسماعیل ریاحی که خود از شیفتگان تئاتر بود، به صحنه (تئاتر تهران) راه یافت.

وی سینمای حرفه‌ای را سال 1330 با فیلم «خواب‌های طلایی» به کارگردانی معزالدیوان فکری تجربه کرد. ریاحی سال 1335 فیلم «مرجان» را کارگردانی کرد و به این ترتیب نام اولین زن کارگردان سینمای ایران را به خود اختصاص داد. ریاحی گوینده رادیو و تلویزیون، مجری برنامه‌های کودک تلویزیون بود. شهلا ریاحی هنرپیشه صدا و دوبلور بود و فیلم‌های زیاد ایرانی و خارجی را دوبله کرد از جمله فیلم‌های معروفی چون دلیجان آتش و بربادرفته. وی در کنار بزرگانی همچون حسین عرفانی، منوچهر نوذری، احمد رسول زاده، ولی‌الله مؤمنی، نصرالله مدقالچی و … به کار دوبله پرداخت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.