تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
کد خبر : 128201

تصاویر حضور کاردار آمریکا در مرز ایران!

تصاویر حضور کاردار آمریکا در مرز ایران!

هوگو گوارا کاردار سفارت آمریکا در جمهوری آذربایجان از مرز این کشور با ایران دیدن کرد. خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان به نقل از حساب توییتری سفارت آمریکا در این کشور از این اقدام خبر داد.

امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای خود از جمهوری آذربایجان، این حمله را محکوم و پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر موضوع را پیگیری و بررسی کنند، باکو به تنش‌آفرینی و اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت.

جیحون بایراموف علی‌رغم توضیحات شفاف مقامات ایران در رابطه با این حادثه، بر اهمیت شناسایی و مجازات عاملان، سازمان‌دهندگان و طراحان حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران تاکید کرد.

در پی این حادثه، جمهوری آذربایجان کارکنان سفارت خود در تهران را فراخواند اما فعالیت سرکنسولگری این کشور در تبریز ادامه دارد.

بعد از این حادثه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بلافاصله ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داد و گفته بود که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است.

بخوانید…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.