تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
کد خبر : 17598

خانه سینما بار دیگر منحل می‌شود؟

خانه سینما بار دیگر منحل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ – ۰۰:۴۵ خانه سینما بار دیگر منحل می‌شود؟

خانه سینما نمایه

درحالی که یکی از تبلیغات دولت حسن روحانی در آغاز کار، بازگشایی«خانه سینما» بود اما این مسئله تنها در حد یک نمایش سیاسی باقی ماند و مشکلات خانه سینما حل نشد، این نهاد باز هم در آستانه انحلال قرار دارد.

به گزارش مشرق، حدود هشت سال بود که خانه سینما به دلیل مشکلات قانونی از سوی دولت وقت منحل اعلام شد. جریان موسوم به اصلاحات، هیاهوی بسیاری بر سر این موضوع به پا کردند و حتی برخی از سینماگران نزدیک به این جریان سیاسی، تجمع خیابانی راه انداختند. در این تجمع، بعضی از سینماگران به ظاهر روشنفکر، با رفتاری شبیه به اوباش، به در خانه سینما هجوم بردند و پلمپ آن را شکستند!

بیشتر بخوانید:

حمایت گسترده مدیران دولتی از محکومان امنیتی

کمتر از دو سال بعد، در جریان تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ، یکی از محورهای تبلیغاتی حسن روحانی، بازگشایی خانه سینما بود. پس از روی کار آمدن روحانی، با سر و صدای زیادی، خانه سینما بازگشایی شد.

اما طی همه این سال‌ها، هیچ اقدامی برای رفع مسائل قانونی خانه سینما صورت نگرفت. گویی، آنهایی که برای بازگشایی خانه سینما، هیاهو به پا کرده بودند، فقط در پی بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی از این موضوع بودند.

در سال هشتم از دولت روحانی، بار دیگر همه چیز در حال بازگشت به نقطه اول است. چنانکه این روزها برخی از رسانه‌ها از انحلال دوباره خانه سینما خبر می‌دهند. طوری که جلسه روسای صنوف و انجمن‌های خانه سینما با رئیس‌سازمان سینمایی برای بار چندم طی هفته‌های اخیر لغو شده است و اختلاف میان مدیران این تشکیلات، بالا گرفته است. حتی روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد: «برخی اهالی خانه سینما بعد از اینکه متوجه شدند مسائل معیشتی و صنفی و درمانی آنها در خانه سینما حل نمی‌شود عضو خانه کارگر شدند.»

روزنامه کیهان طی یک دهه اخیر بارها نسبت به دوری خانه سینما از اهداف صنفی و گرایش به باندبازی و سیاسی‌کاری هشدار داده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.