تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۵:۰۸
کد خبر : 12349

رئیس جمهور لایحه بودجه 99 را تقدیم مجلس کرد/ روحانی: برآوردها این است که اقتصاد منهای نفت ما امسال مثبت باشد +عکس

رئیس جمهور لایحه بودجه 99 را تقدیم مجلس کرد/ روحانی: برآوردها این است که اقتصاد منهای نفت ما امسال مثبت باشد +عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ – ۰۸:۳۸ رئیس جمهور لایحه بودجه 99 را تقدیم مجلس کرد/ روحانی: برآوردها این است که اقتصاد منهای نفت ما امسال مثبت باشد +عکس

روحانی وارد مجلس شد

جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی آغاز شد که قرار است حسن روحانی لایحه بودجه سال ۹۹ را به پارلمان ارائه کند.

به گزارش مشرق، جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۷ آذر) مجلس شورای اسلامی در حالی به ریاست علی لاریجانی آغاز شد که مهم ترین دستور کار پارلمان ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ به مجلس است.

بیشتر بخوانید:

چه مواردی منجر به کسری بودجه شدید خواهند شد؟

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس دیگر دستور کارهای امروز پارلمان را به شرح ذیل قرائت کرد:

لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها

طرح یک فوریتی استفساریه تبصره ۱ ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات

طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو

متن کامل لایحه بودجه ۹۹ منتشر شد +جزئیات

بر اساس لایحه بودجه سال 99 کل کشور، سقف کل بودجه کشور در سال آینده 2033 هزار میلیارد تومان است که از این رقم 1483 هزار میلیارد تومان بودجه شرکتهای دولتی و 484 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت است. همچنین 66 هزار میلیارد تومان بودجه دستگاه ها از محل درآمدهای اختصاصی است.

متن کامل لایحه بودجه سال 1398 کل کشور به‌شرح زیر است:

ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه

پیوست شماره یک : اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

پیوست شماره دو :درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی

پیوست شماره سه : بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت (ﺑﻪ اﻧﻀﻤﺎم ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ و ﺑﻬﺎی ﺗﻤﺎم ﺷﺪه و ﺑﻮدﺟﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ آزاد ﺗجاری-ﺻﻨﻌﺘﯽ)

پیوست شماره چهار (قسمت اول): اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برحسب برنامه، خروجی و بهای تمام شده (دستگاه‌های مشمول بند (پ) ماده (7) قانون برنامه ششم- بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد)

پیوست شماره چهار (قسمت دوم): اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برحسب برنامه، خروجی و بهای تمام شده (دستگاه‌های مشمول بند (پ) ماده (7) قانون برنامه ششم- بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد)

روحانی در صحن علنی مجلس: 34 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی از ابتدای سال پرداخت شده است/ در ۹ ماه گذشته در اقتصاد کلان قدم‌های قابل ملاحظه برداشتیم

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در صحن علنی مجلس، گفت: بودجه سال ۹۹ را از اینجا آغاز می‌کنم که سال گذشته که در محضر شما بودم و بودجه ۹۸ تقدیم شد ما در سخت ترین شرایط تحریم بودیم اما در محضر شما وعده دادیم که دولت همه توان خود را به کار خواهد گرفت و در کنار استواری ملت ایران و دیگر ارکان نظام از جمله مجلس شورای اسلامی خواهد توانست بودجه را محقق کند و تا امروز چنین بوده است.

وی بیان داشت: ۹ ماه از سال ۹۸ گذشته است و بودجه‌های جاری به موقع پرداخت شده است و تاکنون ۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پرداخت شده و طرح های مهم و اساسی که مدنظر دولت بوده است یا افتتاح شده یا تا پایان سال افتتاح می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: بنابراین در شرایطی که دشمنان ما آمریکایی‌ها و صهیونیست ها فکر می کردند که با تحریم شدید شان نسبت به ملت ایران، ملت و دولت را ناتوان خواهند ساخت ناامید شدند. دولت توانسته در طول ۹ ماه گذشته در اقتصاد کلان قدم‌های قابل ملاحظه بردارد.

روحانی افزود: به رغم اینکه شرایط بودجه‌ای و اقتصادی ما به گونه ای بود که در سال گذشته شرایط بسیار مساعدی تا اسفند سال گذشته نبود اما از اسفند سال گذشته در اقتصاد ما مسیر و راه درست خود را آغاز کرده و در اردیبهشت امسال آثار آن را در شاخص‌های کلان اقتصادی مشاهده کردیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.