تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر : 130082

روز فرهنگی کرج فرصتی برای توسعه فرهنگ و هنر در سایه همگرایی همگانی

روز فرهنگی کرج فرصتی برای توسعه فرهنگ و هنر در سایه همگرایی همگانی

سید محمد حسینی در مراسم روز فرهنگی کرج که با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، مسئولان استانی

و شهری برگزارشد، اظهار کرد: ۲۱ فروردین ماه روز فرهنگی کرج فرصتی است برای معرفی پیشنه پراهمیت فرهنگی کرج و وضع فعلی فرهنگ و هنر در این خطه از میهن اسلامی. همچنین ترسیم چشم‌انداز آینده فرهنگی کرج که در سایه همگرایی تمامی دستگاه‌های متولی می‌توان شاهد رشد آن باشیم.

‌امید است که با همکاری همگان برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی در کرج و استان البرز گام‌های جدی‌ای برداریم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند شکل‌گیری استان البرز و جدا شدن کرج از تهران در دولت دهم افزود: در سال ۸۹ که مصوبه ایجاد استان  البرز و جدا شدن شهر کرج از تهران را داشتیم من وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم. اولین اداره‌ای که در کرج و استان البرز راه‌اندازی شد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. این نشان از اهمیت این موضوع در کشور ما دارد.

حسینی در ادامه ضمن برشمردن ویژگی‌های طبیعی، اجتماعی و جغرافیایی استان البرز و شهر کرج گفت: با توجه به موقعیت

جغرافیایی استان البرز و شهرکرج و خوش آب و هوا بودن این منطقه شاهد مهاجرپذیری این خطه از کشور عزیز اسلامی‌مان بوده‌ایم. این ویژگی‌ها موقعیت خاصی به کرج داده است. خصوصاً هم‌زیستی مسالمت‌آمیز اقوام ایرانی مختلف در کرج یکی از زیبایی‌های این شهر است. رنگین‌کمانی از اقوام و طوایف مختلف ایرانی در کرج سال‌هاست در کنار هم زندگی می‌کنند. اتفاقاً از اول انقلاب دشمنان در پی ایجاد شکاف و اختلاف به بهانه مسأله قومیتی و مذهبی بوده‌اند اما تمامی ایرانیان با هوشیاری و آگاهی این توطئه را خنثی کرده‌اند. شهر کرج در این میان شاخصه خیلی خوبی برای این زیست اسلامی است. چون در اسلام هیچ تفاخری بر مبنای نژاد و قومیت و زبان نداریم و در کرج شاهد این هستیم که همگان بر مبنای‌ایمان و تقوای الهی با هم زندگی می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در انتهای سخنرانی خود سلام گرم و صمیمانه آیت الله رئیسی مقام محترم ریاست جمهوری را به تمامی کرجی‌ها ابلاغ کرد.

در ادامه مراسم روز فرهنگی کرج از مقام شهدای دفاع از امنیت « روح‌الله عجمیان و آرمان علی‌وردی» در حضور خانواده این دو شهید با رونمایی از تمثال آنان و تمثال شهید آوینی تقدیر شد. همچنین از فعالین فرهنگی و هنری شهر کرج با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، معاون پارلمانی رئیس جمهور، شهردار کرج، معاون استاندار البرز و رئیس شورای اسلامی شهر کرج تقدیر به عمل آمد.

بخوانید…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.