تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۹:۴۲
کد خبر : 144223

علل مهم سردی پاها

علل مهم سردی پاها

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد.

1. گردش خون ضعیف

گردش خون ضعیف از شایع‌ترین دلایل سردی پا در فصول سرد است. با کاهش دما، بدن برای گرم نگه‌داشتن هسته مرکزی سخت کار می‌کند. در چنین وضعیتی، رگ‌های خونی در اندام‌های خارجی منقبض می‌شوند تا گردش خون را در قسمت مرکزی بدن محدود کنند. سردی پاها نیز به دلیل همین انقباض عروق خونی است.

۲. کم خونی

کم‌خونی می‌تواند به دلیل کمبود آهن، ویتامین B۱۲ یا حتی بیماری مزمن کلیوی باشد. کم‌خونی یکی از دلایل عمده سردی دست‌ها و پاها است.

۳. دیابت

دیابت به خودی خود عاملی برای ضعف یا اختلال در گردش خون در برخی اندام‌ها به خصوص پاها یا دست‌ها است. سطوح غیرطبیعی قند خون می‌تواند باعث انقباض رگ‌ها و کاهش خون رسانی به بافت‌ها شود که این حالت منجر به سردی پاها می‌گردد.

۴. نوروپاتی محیطی

سیستم عصبی محیطی از کلیه اعصاب بدن، به جز مغز و نخاع، تشکیل شده است؛ هر مشکلی که باعث آسیب عصبی در سیستم عصبی محیطی شود، از آن با عنوان نوروپاتی محیطی یاد می‌شود. علائم این بیماری ابتدا در پا ظاهر می‌شود و بسیاری از افراد مبتلا، در پاهای خود احساس سرما، گزگز، سوزش یا خارش دارند. دیابت یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به نوروپاتی محیطی است. با این حال بیماری‌های کبدی یا کلیوی، سابقه خانوادگی و کم خونی نیز در ابتلا به این بیماری نقش دارند.

منبع: مشرق

بخوانید…

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.