موارد امتیازآور در رتبهبندی معلمان مشخص شد
شاخصهایی همچون تألیف و تدوین کتاب و مقالات جزو موارد امتیازآور در رتبهبندی معلمان تعیین شد و به گفته برخی معلمان این منجر به شکلگیری تخلفات و مقاله سازی شد.
طبق بخشنامه رتبهبندی معلمان، پژوهشهای مرتبط با بهبود عملکرد معلم، شاخصهای تألیف و تدوین کتب و مقالات مرتبط
جزوعوامل امتیازآور برای کسب رتبه معلمان است. معلمان باید حداکثر ۵ مورد از باکیفیتترین پژوهشها از بین اقدام پژوهی،
درس پژوهی و روایت پژوهی که دارای تأیدیه از مدرسه، منطقه، استان یا کشور است،
حتی اگر بعد از بررسی مدیران، ارزیابان، نظارت را عهدهدار باشند، این موضوع مطرح میشود که یک ارزیاب مثلاً مستقر در
استان اصفهان چگونه میتواند معلمی در استان دیگر را بررسی کند، بررسی او در نهایت از پشت صفحه کامپیوتر خواهد بود همچنین برخی مدیران مدارس در رصد مدارک و مستندات معلمان، سهلگیر و برخی سختگیر هستند. از سوی دیگر افرادی که خود را مقید به ارائه مدارک و مستندات دقیقتر میدانند ممکن است رتبههای پایینتری کسب کنند.
تا زمان تعیین تکلیف قطعی موضوع در آن مرجع رسیدگی به پرونده رتبهبندی متوقف خواهد شد. درخصوص مدارک و مستندات مشمولان علاوه بر درج اطلاعات دقیق و صحیح باید مربوط به بازه زمانی تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ باشد؛ بدیهی است مدارک بارگذاری شد پس از این تاریخ در ارزیابی امتیازات مربوط به رتبهبندی معلمان در دوره استقرار، ملاک محاسبه قرار نخواهد گرفت و ضمناً ارائه اطلاعات خلاف واقع تا تعیین تکلیف قطعی موضوع در هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری استانها، پرونده رتبهبندی متوقف خواهد شد. با این وجود چگونگی نظارت و تشخیص ارائه اطلاعات خلاف واقع نیازمند توضیحات دقیق و شفاف مسئولان وزارت آموزش و پرورش و معاون برنامهریزی و توسعه منابع این وزارتخانه است که تاکنون درباره آن اطلاعرسانی نشده است.
بخوانید….
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0