تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
کد خبر : 109968

آغاز عملیات ساخت نخستین آزمایشگاه «آزمون تصادف خودرو» کشور در البرز

آغاز عملیات ساخت نخستین آزمایشگاه «آزمون تصادف خودرو» کشور در البرز

آوا البرز-صبح امروز (دوشنبه) مراسم رونمایی از مراکز جدید آزمون صنعت خودرو با حضور رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، مدیرعامل ایران‌خودرو، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور و دبیر انجمن مذکورو فعالان صنایع تامین قطعات خودرو و مسئولان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و نمایندگان معاونت علمی و فناوری در محل مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو (زیرمجموعه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران/ISQI) برگزار شد.
در این مراسم هشت آزمایشگاه جدید آغاز به کار کرد و سه آزمایشگاه جدید در برنامه افتتاح قرار گرفت. در این مراسم، با هدف ارتقای کیفیت صنعت خودرو و پیرو مطالبات به حق مقام معظم رهبری و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین با همراهی صنعت‌گران داخلی و شرکت‌های دانش بنیان، طرح‌های توسعه آزمایشگاهی رونمایی و تفاهم‌نامه‌هایی با هدف تجهیز و توسعه آزمایشگاهی صنعت خودروی کشور منعقد شد.
انجام آزمون تصادف خودرو در کشور از اواخر سال ١۴٠٢
سعید تاجیک- مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران (ISQI) , اظهار کرد: امروز در کنار رونمایی ازمراکز جدید آزمون

خودرو، تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت و راه‌اندازی مهمترین آزمایشگاه برای تست تصادف امضا خواهد شد.
او ادامه داد: امروز هشت مرکز آزمون شامل «آزمایشگاه اندازه‌گیری بخارات سوخت خودرو»، «آزمایشگاه سامانه آلاینده‌های

سیستم تهویه خودرو»، «آزمایشگاه تست کاتالیست کانورتر»، «آزمایشگاه اندازه‌گیری ذرات معلق خودرو»،
«آزمایشگاه توان سرچرخ و مصرف انرژی خودرو‌های تجاری برقی»، «آزمایشگاه آزمون آلایندگی خودرو‌های سواری تاسطح یورو ۶» و «آزمایشگاه ایمنی سیستم‌های ذخیره انرژی و باطری‌پک خودرو‌های برقی» برای بهره‌برداری آغاز به‌کار خواهند کرد.
تاجیک خاطر نشان کرد: مهمتر، عملیات اجرایی برای ایجاد مرکز تصادف (crash test) برای خودرو‌های سواری آغاز و تفاهم‌نامه آن امضا خواهد شد. در این تست مواردی همچون بررسی ایمنی راننده و سرنشینان خودرو هنگام بروز تصادفات با برخورد با مانع و انواع تست‌های قابل اجراء در برخورد روبه‌رو، برخورد جانبی، برخورد با عابر پیاده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آزمون خواهد بود.
بیشتربخوانید:
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.