تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر : 23468

آلمان تاریخ ۱۹ ژانویه را برای میزبانی مذاکرات لیبی تایید کرد

آلمان تاریخ ۱۹ ژانویه را برای میزبانی مذاکرات لیبی تایید کرد
حفتر سراج

کابینه دولت آلمان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، آنگلا مرکل زمان برگزاری مذاکرات لیبی در برلین مورخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۹ دی) را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس اعلام کابینه دولت آلمان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در ۱۹ ژانویه میزبان مذاکرات حل و فصل بحران لیبی خواهد بود.

در بیانیه دولت آلمان آمده است: مرکل در توافق با دبیرکل سازمان ملل تصمیم‌ گرفته است در تاریخ فوق میزبان سران دولت ها و کشورها باشد. در همین راستا، از فائز السراج (نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی)، خلیفه حفتر (فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی)، نمایندگان ایالات متحده، روسیه، انگلیس، ترکیه، مصر، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا دعوت به عمل آمده است.

وزارت دفاع روسیه هم امروز در بیانیه‌ای درباره مذاکرات لیبی اعلام کرد، موافقت اولیه طرف‌های درگیر در لیبی برای توقف اقدامات نظامی تا اطلاع ثانوی که می‌تواند شرایط بهتری را برای برگزاری کنفرانس برلین درباره لیبی فراهم کند، در واقع مهم‌ترین نتیجه این مذاکرات است. مذاکرات روز دوشنبه در مسکو با حضور طرفین درگیر زمینه برگزاری مذاکرات برلین محسوب می‌شود.

طبق بیانیه دولت آلمان، از نمایندگان کشورهای فرانسه، چین، امارات، کنگو، ایتالیا، الجزایر، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب هم برای شرکت در مذاکرات لیبی دعوت می‌شود. در این بیانیه اشاره‌ای نشده است که کشورهای مذکور در چه سطحی مشارکت به عمل می‌آورند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.