تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
کد خبر : 73776

آمریکا یک شرکت چینی را به بهانه نقض تحریم‌ها علیه ایران تحریم کرد

آمریکا یک شرکت چینی را به بهانه نقض تحریم‌ها علیه ایران تحریم کرد

آمریکا یک شرکت چینی را به بهانه نقض تحریم‌ها علیه ایران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم یک شرکت چینی که از آن به عنوان یکی از نمایندگان فروش یک شرکت هواپیمایی ایرانی نام برده است، خبر داد.

آمریکا یک شرکت چینی را به بهانه نقض تحریم‌ها علیه ایران تحریم کرد – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام یک شرکت چینی را به دلیل نقض تحریم‌ها علیه ایران به فهرست شرکت‌های تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه محسوب می‌شود، افزوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شده است که این شرکت چینی به عنوان یکی از نمایندگان فروش شرکت هواپیمایی ماهان در چین (مشخصاً در شهرهای شانگهای و پکن) فعالیت می‌کند و با توجه به تحریم‌های ثانویه مرتبط با شرکت هواپیمایی ماهان، این شرکت نیز در فهرست تحریم‌های اوفک قرار می‌گیرد.

طی هفته‌های اخیر مقامات کشورها و سازمان‌های بین‌المللی متعددی از دولت آمریکا خواسته‌اند که دست‌کم بخشی تحریم‌های خود علیه ایران، ونزوئلا و دیگر کشورها را بردارد تا بخش بهداشت و درمان این کشورها بهتر بتواند با روند شیوع ویروس کرونا مقابله کند.

اما مقامات آمریکایی ــ که به‌نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا را فرصت خوبی برای افزایش فشار بر کشورهای مخالف سیاست‌های خود قلمداد می‌کنند ــ نه‌تنها تاکنون هیچ واکنش مثبتی به این درخواست‌ها نشان نداده‌اند، بلکه تحریم‌های تازه‌ای را طی چند روز گذشته علیه آنها و افراد و شرکت‌هایی که به‌زعم نهادهای آمریکایی با این کشورها همکاری داشته‌اند، وضع کرده‌اند.

آمریکا یک شرکت ایرانی و مدیرانش را به نقض تحریم‌ها متهم کرددرخواست از سازمان بهداشت جهانی برای مداخله در رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورهاوب‌سایت آمریکایی: برتری ایران در مهار کرونا در سایه تحریم‌های سنگین کاخ سفیدنمکی: با وجود تحریم‌ها از اروپا و آمریکا جلوتر حرکت می‌کنیم/ در 50 روز از واردکننده به صادرکننده تبدیل شدیمانتقاد دیپلمات ارشد چینی از تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلاآمریکا برای جلوگیری از دور زده شدن تحریم‌هایش توسط ایران راهنما تدوین کرد

انتهای پیام/.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.